iPhone 3G S به روایت تصویر

نمایش خبر

تاریخ : 1388/3/19
برچسب‌ها : آی‌تونز iTunes ، MobileMe ، Push Notification ، AT&T ، گوشی موبایل Mobile Phone ، Apple iPhone 3GS ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : شاید در نگاه اول گوشی تازه رونمایی شده اپل یعنی گوشی iPhone 3G S چندان متفاوت به نظر نرسد، اما این گوشی از ویژگی های جدید بسیاری در کنار سرعت بالاتر برخوردار است. در اینجا نگاهی به ویژگی های این گوشی تازه وارد می اندازیم.

معرفی گوشی iPhone 3G S

iPhone 3G S

روز دوشنبه کمپانی اپل از نسل بعدی گوشی آیفون یعنی گوشی iPhone 3G S رونمایی نمود. گفته می شود این گوشی جدید دو برابر سریعتر از گوشی iPhone 3G کنونی است و در کنار ویژگی های جدید، از طول عمر باطری بیشتری نیز برخوردار است.

گوشی iPhone 3G S با سطح قیمتی برابر با سطح قیمت مدل های قبلی خود، البته با حافظه بزرگتر، به بازار عرضه خواهد شد: نسخه 16 گیگا بایتی این گوشی 199 دلار و نسخه 32 گیگا بایتی آن 299 دلار قیمت خواهد داشت. این قیمت ها به شرطی اعمال می شوند که خریدار قرارداد خدماتی دوساله با کمپانی AT&T بسته باشد.

گوشی iPhone 3G S اپل جمعه آینده -- 19 ژوئن (29 خرداد) -- برای فروش به بازار عرضه می شود. این گوشی در فروشگاه های اپل و AT&T و در فروشگاه های بست بای و والمارت عرضه می شود. در هفته های آتی گوشی جدید آیفون در بیش از 80 کشور دنیا عرضه خواهد شد.

در شرایطی که شایعات در مورد نسخه کوچک شده گوشی "iPhone Nano" هنوز قوت نگرفته، کمپانی اپل یک گوشی 99 دلاری را نیز ارائه می دهد: این هفته قیمت مدل 8 گیگا بایتی آیفون به 99 دلار کاهش خواهد یافت و این تا حدی مؤید صحت پیش بینی های اخیر در مورد ارائه یک گوشی آیفون با قیمت پائین تر است.

هرچند خبر کاهش قیمت iPhone 3G نیز به نوبه خود خبر جالبی است، اما آنچه این روزها در دنیای فناوری بیشتر در مورد آن بحث شده اخبار مرتبط با گوشی iPhone 3G S است. ما در اینجا ویژگی های گوشی جدید اپل را در قالبی ساده همراه با عکس مطرح می کنیم تا بتوانید بصورت اجمالی از آنچه نسل بعدی گوشی های آیفون فراهم می آورد مطلع شوید. خودتان قضاوت کنید که آیا این گوشی برای شما مناسب است یا خیر.

سرعت بالا

iPhone 3G S

کمپانی اپل گوشی iPhone 3G S را به عنوان "سریعترین و قدرتمندترین آیفون عرضه شده تا به امروز" معرفی می کند. گفته می شود گوشی iPhone 3G S دوبرابر سریعتر از گوشی iPhone 3G بوده و در نتیجه صفحات وب را با سرعت بالاتری نمایش داده و اجرای برنامه ها و رفتن از یک برنامه به برنامه دیگر را با سرعت بالاتری انجام می دهد. این گوشی همچنین از پروتکل HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی کرده و در نتیجه وقتی امسال اپراتور AT&T از این استاندارد پشتیبانی کند کاربران این گوشی می توانند از سرعت شبکه بالاتری بهره ببرند.

ضبط ویدیویی و پیام رسانی چند رسانه ای

iPhone 3G S

گوشی iPhone 3G S با بهره گیری از یک دوربین 3 مگا پیکسلی امکان عکاسی و فیلم برداری را فراهم می آورد. دوربین جدید تعبیه شده در این گوشی دارای ویژگی "tap to focus" است که امکان تنظیم خودکار فوکوس، نوردهی رنگ و کنتراست تصویر را فراهم می آورد. گزینه "trim" امکان برش دادن فیلم و تنظیم نقطه شروع و پایان آن را فراهم می آورد. همچنین شما می توانید فایل های ویدیویی را به سایت های یوتیوب (YouTube) و موبایل می (MobileMe) فرستاده و یا از طریق ایمیل ارسال نمائید. در ضمن انتظار می رود تا اواخر تابستان امکان پیام رسانی چند رسانه ای (MMS) برای مشتریان AT&T فراهم گردد.

گرافیک بهتر، عمر باطری بیشتری

iPhone 3G S

نسل بعدی گوشی آیفون کمپانی اپل به سمت استاندارد گرافیک سه بعدی OpenGL ES 2.0 تمایل دارد، یعنی بازی ها و دیگر برنامه هایی که فشار گرافیکی سنگینی را به سیستم تحمیل می کنند بر روی این گوشی به مراتب بهتر از گوشی iPhone 3G دیده می شوند. همچنین ادعا می شود که گوشی iPhone 3G S از طول عمر باطری بیشتری برخوردار بوده و این بدان معناست که برنامه هایی که به میزان زیادی از منابع سیستم استفاده می کنند دیگر نمی توانند به سرعت منابع آن را تحلیل برند.

برش (Cut)، کپی (Copy) و درج (Paste)

iPhone 3G S

شاید دارا بودن امکان برش، کپی و درج، ویژگی هایی باشند که کاربران گوشی آیفون بیش از دیگر ویژگی ها بدنبال آن بوده اند و اینک مدل 3G S آیفون این ویژگی ها را از طریق سیستم عامل آیفون فراهم آورده. این ویژگی ها جزو بیش از یکصد ویژگی جدیدی است که در نسخه بروز شده سیستم عامل iPhone 3.0 OS معرفی شده و این امکان را برای کاربران فراهم می آورد که بلوکی از متن، HTML یا تصاویر را انتخاب کرده و در دیگر برنامه های خلق شده توسط کمپانی اپل درج نماید.

صفحه کلید گسترده (Landscape Keyboard)

iPhone 3G S

یکی دیگر از ویژگی هایی که عموماً مورد درخواست کاربران بوده و اکنون در سیستم عامل جدید آیفون فراهم شده، این است که صفحه کلید گسترده بصورت وسیعتری در اختیار کاربران قرار گیرد. اکنون می توان صفحه کلید گسترده را در پست الکترونیک، پیام ها، یادداشت ها و مرورگر سافاری فعال نمود. کاربران گوشی iPhone 3G و پخش کننده موسیقی iPod Touch که سیستم عامل بروزشده iPhone 3.0 OS را نصب کرده باشند نیز می توانند از این ویژگی بهره ببرند.

جستجوی Spotlight

iPhone 3G S

یکی دیگر از ویژگی هایی که نسخه های قبلی سیستم عامل آیفون فاقد آن بودند و اینک در نسخه 3.0 به روزشده وجود دارد ویژگی جستجو در کل گوشی است. گزینه جستجوی Spotlight یا به عبارتی Spotlight Search امکان جستجو در تمامی اطلاعات موجود در گوشی را فراهم می آورد. همچنین امکان محدود نمودن جستجو به ایمیل ها، تماس ها، تقویم و یا iPod وجود دارد.

کنترل صوتی هندزفری

iPhone 3G S

گوشی iPhone 3G S اپل بصورت داخلی از کنترل صوتی پشتیبانی می کند. با استفاده از فرامین صوتی امکان شماره گیری بوسیله نام یا شماره تلفن؛ پخش موسیقی بر اساس خواننده، آلبوم و یا از روی فهرست؛ فعال سازی ویژگی iPod Genius؛ متوقف کردن trackهای iPod یا صرف نظر کردن از آنها و در نهایت دریافت اطلاعات در مورد track در حال پخش وجود دارد. گوشی 3G S همچنین دارای یک برنامه یادداشت صوتی (Voice Memo) است که امکان ضبط یادداشت های صوتی را فراهم می آورد.

قطب نمای دیجیتال

iPhone 3G S

با اضافه شدن قطب نمای دیجیتال به گوشی iPhone 3G S، این گوشی نیز از نظر قدرت ناوبری همپای گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید شده است. این قطب نما که از طریق یک برنامه اختصاصی فعال می شود دقیقاً همانند یک قطب نمای واقعی عمل می کند و در ضمن دارای این مزیت است که می تواند مکان فعلی شما را نیز با استفاده از سیستم GPS آیفون نمایش دهد. این قطب نمای دیجیتال در بخش نقشه ها (Maps) نیز قرار داده شده است.

یافتن گوشی گم شده

iPhone 3G S

گوشی iPhone 3G S کار یافتن گوشی گم شده را آسان تر ساخته است. ویژگی جدیدی تحت عنوان "Find My iPhone" امکان یافتن گوشی گم شده بر روی نقشه در داخل MobileMe و ارسال یک پیام جهت نمایش بر روی صفحه گوشی را فراهم می آورد. شما می توانید از راه دور فرمان پخش نمودن یک صوت هشدار را -- حتی اگر گوشی در وضعیت بی صدا (silent) باشد -- صادر نمائید. این ویژگی دارای گزینه ای برای پاک نمودن از راه دور (Remote Wipe) است که می تواند از راه دور تمامی محتویات گوشی را پاک نماید.

خرید و کرایه فیلم

iPhone 3G S

تماشای فیلم در سیستم عامل بروز شده iPhone 3.0 که در گوشی 3G S از آن استفاده شده ساده تر شده است. این سیستم عامل امکان خرید یا کرایه کردن فیلم را بطور مستقیم از طریق گوشی فراهم کرده و کاربر می تواند آنها را از طریق iTunes بصورت بی سیم دانلود کند. همچنین کمپانی اپل این امکان را برای والدین فراهم آورده است که محدودیت هایی برای آنچه بچه ها دانلود می کنند اعمال نمایند.

امکانات Push Notification و Tethering

iPhone 3G S

بسیاری ویژگی های پر هیاهو در نسخه بروز شده نرم افزار آیفون اضافه شده که از آن جمله می توان به ویژگی "Push Notification" اشاره کرد. این ویژگی قبلاً از طریق از برنامه های طرف سوم فراهم می شد. هرچند کمپانی AT&T هنوز از این عملکرد پشتیبانی نمی کند و بنابراین در حال حاضر کاربران آمریکایی شانس استفاده از آن را نخواهند داشت.

منبع : پی سی ورلد


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا