درخواست پتنت اپل برای نمایشگر حاصل از بافت پارچه و الیاف نوری

نمایش خبر

تاریخ : 1394/9/21        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir :  به تازگی اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) یک درخواست پتنت اپل برای نوعی نمایشگر حاصل از بافت پارچه و الیاف نوری را منتشر کرده است. هرچند در این درخواست پتنت موارد زیادی برای کاربرد این تکنولوژی آورده شده است اما بیشتر بر کاربرد آن برای ساخت بند Apple Watch تاکید می‌شود. طبق درخواست پتنت اپل برای ساخت این تکنولوژی الیاف نوری خاصی که قابلیت عبور نور را دارند (همچون نایلون) در پارچه معمولی تنیده می‌شوند. برخی از الیاف نوری، نور را از طریق هسته خود منتقل می‌کنند در حالی که الیاف نوری مورد استفاده برای توزیع نور به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقداری از نور را از طریق دیواره‌های خود عبور می‌دهند.

apple woven fabric display patent application

به گفته اپل الیاف نوری شیشه‌ای، پلیمری و نایلونی می‌توانند در ساخت بند انعطاف‌پذیر مورد نظر کاربرد داشته باشند. با استفاده از ابزارآلات مدرن مانند تجهیزات بافندگی سه‌بعدی که توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند می‌توان الیاف مختلف را طبق طراحی‌های خاص بافت.

در این درخواست پتنت به سه طریق استفاده از الیاف جهت نمایش اطلاعات اشاره شده است: روشن کردن کل درازای الیاف نوری، روشن شدن بخشی از آن و یا روشن شدن کل درازای الیاف و استفاده از پارچه جهت پوشاندن برخی قسمت‌ها.

طریق دیواره‌های خود عبور می‌دهند.

 

apple woven fabric display patent application

هنگام اتمام کار بافت می‌توان الیاف عبوردهنده نور را به یک منبع نور مانند LED متصل کرد. هنگامی که بخش‌های خاصی از منبع نور روشن و یا خاموش می‌شوند اطلاعات مورد نظر به نمایش درمی‌آیند. به عنوان مثال قسمت‌های عبور دهنده نور می‌توانند به صورت انتخابی ساعت، دما یا هر اطلاعات دیگری را با حروف یا اعداد نشان دهند. با به‌کارگیری چند رنگ LED می‌توان از رنگ‌های مختلف برای هشدارهای متفاوت استفاده کرد مثلا در هنگام کم شدن شارژ بند ساعت به رنگ زرد روشن و خاموش شود.

apple woven fabric display patent application

طبق این درخواست پتنت از نمایشگر بافته شده می‌توان برای دستگاه‌های دیگری مانند گوشی هوشمند و لپ‌تاپ استفاده کرد. برای مثال در هنگام قرارگیری MacBook در حالت sleep می‌توان از نمایشگر بافته شده برای نشان دادن هشدار پیام استفاده کرد. همچنین می‌توان از این تکنولوژی در ساخت بندهای متصل به دستگاه‌های قابل حمل مانند تبلت بهره برد.

لازم به ذکر است تا به حال پتنت‌های زیادی توسط اپل به ثبت رسیده است اما تنها تعداد محدودی از آن‌ها به دستگاه‌های مختلف افزوده می‌شود. نباید فراموش کرد که استفاده از نمایشگرهای بافته شده با الیاف نوری در دستگاه‌های مصرفی موجب بالا رفتن قیمت این محصولات خواهد شد اما با این حال نمی‌توان در مورد ورود این تکنولوژی به بازار نظر قطعی داد.

این درخواست پتنت اپل در ماه می 2014 به ثبت رسیده است و نام Douglas J. Weber و Teodor Dabov به عنوان مخترعین آن درج شده است.  

منبع : USPTO


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا