گزارش رونمایی از سونی اکسپریا XZ در ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1395/7/12        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، Sony Xperia XZ ، سونی Sony

واحد خبر mobile.ir : شرکت سونی موبایل روز گذشته در مراسمی در تهران از XPERIA XZ به عنوان پرچمدار جدید خود برای بازارهای داخلی رونمایی کرد. در این مراسم جمعی از مهمانان داخلی و خارجی همراه با اصحاب رسانه‌ها حضور به هم رساندند و مدیران شرکت سونی توضیحاتی را در مورد این پرچمدار جدید و ویژگی‌های برجسته آن در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه کردند.

سخنران اصلی این مراسم جیسون اسمیت، مدیر عامل شرکت سونی موبایل خاورمیانه بود که توضیحاتی را در مورد XPERIA XZ به عنوان جدیدترین پرچمدار سونی در بازار ارائه کرد و پس از وی توضیحات کامل محصول از سوی مدیران سونی در ایران صورت پذیرفت.

sony xperia xz event iran

مدیرعامل سونی‌موبایل خاورمیانه در ابتدای سخنان خود به تلاش سونی در جهت توانمندتر ساختن کاربران و برقراری ارتباطات سریع‌تر و آسان‌تر اشاره کرده و ایجاد ارتباط بدون دردسر و ایجاد یک زندگی خوشایندتر را از نکات برجسته یک دستگاه هوشمند تلقی کرد. جیسون اسمیت ضمن مثبت ارزیابی نمودن بازخوردهای کاربران پس از معرفی XPERIA XZ در جریان نمایشگاه IFA 2016، از این محصول با عنوان پیشرفتی بزرگ در تلفن‌های هوشمند از سوی سونی یاد کرد.

sony xperia xz event iran

این مدیر سونی‌موبایل در بخش امکانات مولتی‌مدیایی برجسته این اسمارت‌فون، حسگر تصویر Exmor RS همراه با لنز G این شرکت و موتور پردازش تصویر BIONZ را شایسته تقدیر دانست که با کمک آنها از نگاه وی امکان برداشت عکس بدون هیچگونه تار شده‌گی در روز یا شب با رنگ‌های واقعی فراهم می‌شود. جیسون اسمیت در پایان سخنان خود از XPERIA Ear به عنوان "گوشی دستیار شخصی" نام برد که با کمک آن می‌توان در هنگام حرکت بدون دخالت دست اقدام به برقراری ارتباط کرد.

sony xperia xz event iran

در ادامه این مراسم ویژگی‌های اصلی و مشخصات گوشی XPERIA XZ مورد بررسی قرار گرفت. XPERIA XZ در طراحی بدنه نسبت به نسل‌های پیشین پرچمداران سونی با تغییرات مشخصی روبرو شده که از آن جمله می‌توان به خمیده‌گی در کناره‌ها و تخت بودن دستگاه در بالا و پایین اشاره کرد. جنس فلزی بخش پشتی با آلیاژی تحت عنوان ALKALEIDO ترکیب مدرنی را به این می‌بخشد. این گوشی به قابلیت ضد آب با استاندارد IP65/68 نیز مجهز شده و با وجود توصیه سونی مبنی بر فرو نبردن دستگاه در زیر آب، روی کاغذ می‌توان آن را در عمق 1 متری تا 30 دقیقه غوطه‌ور ساخت.

sony xperia xz event iran

بخش بزرگی از مراسم رونمایی از XPERIA XZ‌ در بازارهای داخلی به معرفی امکانات و قابلیت‌های دوربین 23 مگاپیکسلی اصلی دستگاه اختصاص یافت. این دوربین که به سنسور IMX300 سونی مجهز شده در حالت 16:9 حداکثر به وضوح 20.1‌ مگاپیکسل دست پیدا می‌کند و با وجود آنکه مثل دیگر پرچمداران گذشته سونی فاقد لرزه‌گیر اپتیکال دست است اما سیستم تثبیت تصویر آن ارتقا یافته و اینک از تثبیت 5 محوری پشتیبانی می‌کند. به عنوان یک ویژگی جذاب دیگر در این دوربین به سیستم اتوفوکوس لیزری اشاره شده که یکی از آپدیت‌های مهم این قسمت در مقایسه با دو نسل قبلی یعنی خانواده XPERIA Z5 و XPERIA X به حساب می‌آید. به گفته مدیران سونی، افزودن شدن این قابلیت به XZ نه‌تنها در سرعت بلکه در دقت فوکوس نیز کاملا موثر واقع می‌شود. حضور سنسور مادون قرمز RGBC-IR برای تشخیص دقیق رنگ محیط و ایجاد تغییرات در تصویر برای ساخت رنگ‌های واقعی از دیگر تغییرات جدید این دوربین به حساب می‌آید. این دوربین در فیلم‌برداری قادر به دستیابی به وضوح 2160p با 30 فریم در ثانیه خواهد بود.

دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی حاضر در XPERIA XZ به گفته سونی دارای بالاترین رزولوشن یک دوربین سلفی در بین گوشی‌های پرچمدار است.

sony xperia xz event iran

سیستم شارژینگ جدید XPERIA XZ در طول شب یکی دیگر از موارد قابل اشاره در این جلسه بود. به گفته مدیران سونی در این سیستم به جای پر شدن یکباره باتری دستگاه در ساعت‌های اولیه اتصال گوشی به شارژر در طول شب، پروسه شارژ پس از پر شدن درصد مشخصی از ظرفیت باتری کاملا به آهستگی صورت می‌گیرد که این مسئله به ادعای شرکت سازنده در کنار فناوری شارژ تطبیقی Qnovo در دوام و کیفیت باتری در طی زمان موثر خواهد بود. XZ برای اولین بار در پرچمداران سونی از پورت USB Type-C بهره می‌برد و از شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند.

این گوشی دو سیم‌‌کارته در پردازش به یکی از بالاترین چیپ‌ست‌های حال حاضر بازار یعنی چیپ‌ست Snapdragon 820 مجهز شده و حافظه رم آن نیز در هر دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی دستگاه، 3 گیگابایت است. XPERIA XZ به صورت پیش‌فرض با اندروید 6.0.1 مارشملو ارائه می‌شود اما در آینده به نسخه هفتم سیستم‌عامل اندروید موسوم به Nougat قابل آپگرید خواهد بود.

sony xperia xz event iran

سونی اکسپریا XZ قرار است در رنگ‌های مشکی (متمایل به قهوه‌ای)، خاکستری و آبی به بازارهای داخلی عرضه شود و در مورد قیمت آن هنوز از سوی شرکت سازنده اظهارنظر صریحی صورت نگرفته است.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا