پتنت اپل برای گوشی تمام شیشه‌ای ضد آب

نمایش خبر

تاریخ : 1395/6/27        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : مالکیت معنوی Intellectual Property ، حق اختراع Patent ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : امسال اشتیاق کمتری برای معرفی آیفون جدید احساس می‌شود. شاید یکی از دلایل این امر فراوانی گوشی‌های با امکانات بالا در بازار باشد به نحوی که کاربران کمتر از قبل برای یک گوشی جدید هیجان‌زده می‌شوند. علاوه بر این همانطور که شایعات منتشر شده پیش از ارائه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نشان می‌داد طراحی متفاوتی در این آیفون‌ها حداقل از لحاظ ظاهری به چشم نمی‌خورد و همین امر تا حدودی موجب کاهش اشتیاق کاربران شده‌ است. البته به نظر می‌رسد افراد زیادی برای آیفون سال 2017 هیجان زده‌اند چرا که شایعات حاکی از آنند که آیفون سال 2017 طراحی کاملا جدیدی خواهد داشت.

apple all glass iphone with wraparound screen patent

گفته‌ می‌شود این گوشی از امکاناتی مانند بدنه تماما شیشه‌ای بهره‌مند خواهد بود. با توجه به پتنت جدید اپل که به تازگی از سوی اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) منتشر شده است این شایعات چندان بعید نیز به نظر نمی‌رسند. در این پتنت، شرکت اپل از یک گوشی تماما شیشه‌ای با نمایشگری خمیده صحبت کرده است. هرچند همه پتنت‌ها به واقعیت نمی‌پیوندند اما با مطالعه آن‌ها می‌توانیم تا حدودی مسیر تکنولوژی‌های آینده را حدس بزنیم.

طبق این پتنت تمام یا بخشی از بدنه دستگاه مورد نظر شفاف و یا نیمه شفاف خواهد بود. بدنه این دستگاه می‌تواند از شیشه یک‌پارچه توخالی و یا دو شیشه‌ که به سختی به یکدیگر متصل شده‌اند تا از نفوذ آب جلوگیری کنند، ساخته شود. پایین و بالای محفظه نیز به وسیله سرپوش‌های مخصوص بسته خواهد شد.

apple all glass iphone with wraparound screen patent

خاصیت دیگر پتنت مورد نظر اپل سیستم ریلی درونی این گوشی است. هرچند این طرح ممکن است هیچ شباهتی به نسل آینده آیفون نداشته باشد اما از چند جهت یادآور نسل چهارم یا پنجم آیپاد Nano است. مهم‌ترین دلیل این امر طراحی بیضی شکل و یک‌پارچه بدنه آن است. علاوه بر این در نسل چهارم و پنجم آیپاد‌های Nano و آیپادهای قدیمی‌تر از یک سیستم‌ ریلی داخلی استفاده شده بود. در این سیستم دو شیار در امتداد محفظه حک شده بودند و موجب می‌شدند برداشتن و گذاشتن قطعات داخلی راحت‌تر صورت گیرد. همه چیز به غیر از نمایشگر LCD، در آرایش موازی روی هم مونتاژ شده بودند که اجازه می‌دادند سخت‌افزار داخلی به صورت یک قطعه کامل برداشته شود. مانند دستگاه شرح داده شده در پتنت اپل، قسمت بالا و پایین محفظه آیپادهای قدیمی نیز به وسیله درپوش بسته می‌شد.

گفتنی است این اولین باری نیست که چنین طرحی از سوی اپل ارائه می‌شود. در سال 2011 نیز اپل در یک درخواست پتنت، یک گوشی با طراحی بسیار مشابه را توصیف کرده است که البته در طرح سال 2011 سطح مقطع دستگاه، شکل بیضی‌ کمتری دارد. با وجود تکرار این طرح نمی‌توان این گونه نتیجه گرفت که یکی از نسل‌های آینده آیفون مشابه آیپاد Nano در سایز بزرگ‌تر خواهد بود. بنابراین بهتر است به جای انتظار برای عرضه محصولاتی عینا مشابه این پتنت، از این گونه پتنت‌ها به عنوان منابعی مبهم برای پیش‌بینی مشخصات دستگاه‌های نسل آینده استفاده شود.  

منبع : USPTO


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا