درخواست پتنت سامسونگ برای گوشی هوشمند با قابلیت فعالیت هم‌زمان با دو سیستم‌‌عامل اندروید و ویندوز

نمایش خبر

تاریخ : 1395/6/21        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : kipris ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، حق اختراع Patent ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : به تازگی یک درخواست پتنت سامسونگ برای گوشی هوشمندی که قابلیت فعالیت هم‌زمان با دو سیستم‌‌عامل اندروید و ویندوز را داراست در کره جنوبی منتشر شده است. تاکنون شاهد عرضه چند دستگاه با قابلیت بوت دو سیستم عامل اندروید و ویندوز بوده‌ایم اما در این پتنت که در ماه می سال 2015 درخواست شده و اینک منتشر شده از دستگاهی صحبت شده است که به طور هم‌زمان با هر دو سیستم عامل ذکر شده فعالیت می‌کند. همان طور که مطلع هستید در برخی از گوشی‌های گلکسی می‌توان دو برنامه را به صورت مستقل با قابلیت Multi-Window در دو پنجره مجزا باز کرد و از هر دو به صورت هم‌زمان بهره برد.

samsung android and windows phone os running simultaneously patent application

نحوه عملکرد سیستم مورد نظر سامسونگ نیز مشابه این حالت است، بدین صورت که هر پنجره به یک سیستم‌عامل اختصاص خواهد یافت و کاربر می‌تواند به صورت هم‌زمان از برنامه‌های هر دو سیستم ‌عامل استفاده کند و یا حتی فایل‌ها را از یک پنجره به پنجره دیگر منتقل کند.

samsung android and windows phone os running simultaneously patent application

در این شیوه حتی می‌توان یک سیستم‌عامل را درست همانطور که در پوسته اختصاصی TouchWiz رخ می‌دهد، تا حد یک آیکون کوچک اصطلاحا minimize کرد. فشردن دکمه Home در هر حالت نیز کاربر را به هوم‌اسکرین سیستم‌عامل اندروید انتقال می‌دهد. نکته جالب‌تر در این میان امکان تعریف و تغییر منابع سیستم برای هر دو پلتفرم اندروید و ویندوز است و به مثال می‌توان حجم حافظه رم اختصاص یافته به هر سیستم‌عامل را به صورت دلخواه تعریف کرد. این موضوع در صورتی که درخواست پتنت سامسونگ جامه واقعیت به خود بپوشد یکی از معدود مواردی ست که حضور حافظه‌های رم 6 گیگابایتی و بالاتر را در گوشی‌های هوشمند توجیه می‌کند.

samsung android and windows phone os running simultaneously patent application

علاوه بر این در صورت ارجحیت یک سیستم‌عامل می‌توان پنجره بزرگ‌تری را به آن اختصاص داد و از سیستم‌عامل دیگر به عنوان پلتفرم ثانویه استفاده کرد. مسلما پیاده کردن چنین سیستمی کار راحتی نیست و نحوه مدیریت پردازنده و حافظه اختصاص یافته به هر سیستم‌عامل چالش بزرگی برای سامسونگ ایجاد خواهد ‌کرد.

samsung android and windows phone os running simultaneously patent application

مانند همه درخواست‌های پتنت در مورد عرضه گوشی مجهز به چنین سیستمی نمی‌توان پیش‌بینی کرد. همچنین با توجه به پیچیدگی این کار و به دنبال آن نیاز به زمان زیاد جهت راه‌اندازی سیستم مورد نظر، بعید به نظر می‌رسد شاهد حضور این تکنولوژی در گلکسی 8 سامسونگ باشیم. 

منبع : KIPRIS


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا