معرفی گوشی سامسونگ Z2 مبتنی بر تایزن با پشتیبانی از 4G در هند

نمایش خبر

تاریخ : 1395/6/7        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : تایزن Tizen ، samsung z2 ، گوشی هوشمند Smartphone ، سیستم عامل Operating System ، هند India ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در تاریخ 23 آگوست 2016 (معادل 2 شهریور 1395) از جدیدترین اسمارت‌فون خود مبتنی بر سیستم‌عامل تایزن در هند رونمایی کرد. گوشی جدید سامسونگ به نام Z2 قرار است در تاریخ 29 آگوست 2016 (معادل 8 شهریور 1395) در هند عرضه شود. مانند دو گوشی قبلی سری Z --یعنی Z1 و Z3 که به ترتیب در ژانویه و اکتبر 2015 عرضه شدند-- این گوشی نیز مجهز به سیستم‌عامل تایزن --سیستم‌عامل متعلق به سامسونگ-- خواهد بود اما برخلاف دو مدل قبلی، Z2 از شبکه ارتباط موبایلی 4G پشتیبانی می‌کند. در حقیقت این گوشی اولین گوشی هوشمند با سیستم‌عامل تایزن است که استفاده از اینترنت 4G را میسر می‌کند.

introducing samsung z2

از نظر امکانات، Z2 دستگاهی نیست که بی‌صبرانه منتظر در دست گرفتن آن باشیم اما نباید فراموش کنیم که انتخاب آن برای افرادی که تا به حال صاحب گوشی هوشمند نبوده‌اند و یا بودجه محدودی دارند بسیار عاقلانه است.

به گفته سامسونگ کاربران Z2 می‌توانند برای مدت محدودی (90 روز) به صورت رایگان از سرویس‌ها و خدمات Jio Preview Offer بهره‌مند شوند. با استفاده از Jio Preview Offer کاربران ‌می‌توانند از اپلیکیشن‌های Jio مانند My Jio، Jio on Demand و Jio Beats --که منبع دسترسی به آخرین فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و آهنگ‌های مختلف در زبان‌های گوناگون است-- لذت ببرند.

به گفته Manu Sharma --نائب رئیس کسب‌وکار موبایل شرکت سامسونگ هند-- «سامسونگ Z2 [قابلیت] 4G را برای نیازهای یکتای کاربران گوشی‌های فاقد سیستم‌عامل (feature phone) و کسانی که برای اولین بار گوشی هوشمند خریداری می‌کنند، در دسترس قرار می‌دهد. این گوشی تجربه استفاده از یک اینترنت موبایل سریع و مقرون به‌صرفه را میسر می‌کند و استفاده از 4G را در کشور (هند) مردمی (democratize) خواهد کرد.»

introducing samsung z2

چیپ‌ست پردازشی این گوشی از نوع چهار هسته‌ای با پردازنده‌های 1.5 گیگاهرتزی است که با وجود آنکه به نوع این پردازنده‌ها از سوی سامسونگ اشاره‌ای نشده اما نمی‌توان انتظار مشاهده پردازنده‌های قدرتمندی را در ردیف برترین‌های کلاس اندروید را داشت. همچنین رم آن 1 گیگابایت و حافظه‌ داخلی آن 8 گیگابایت است که می‌توان آن را با استفاده از microSD card تا 128 گیگابایت دیگر ارتقا داد. Z2 یک گوشی دو سیم‌کارته است و از یک باتری 1500 میلی‌آمپر ساعتی همراه با امکان Ultra Power Saving Mode برای دوام بیشتر شارژ باتری در آن استفاده شده است. نمایشگر Z2 از نوع 4 اینچی با رزولوشن 480x800 پیکسلی (WVGA) است. دوربین اصلی آن 5 مگاپیکسلی، مجهز به فلش LED و دوربین جلوی آن VGA است.

به گفته شرکت سازنده، سامسونگ Z2، تجربه موبایلی آسانی را با تکیه بر سیستم‌عامل تایزن و رابط کاربری نوآورانه و بدون در هم ریختگی ارائه می‌دهد که فهم و استفاده از آن را آسان می‌سازد. . به منظور راحتی استفاده کاربرانی که برای اولین بار از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند چند برنامه ضروری روی گوشی قرار داده شده است. Make for India قابلیت‌های ویژه مخصوص کاربران هندی‌ست که به صورت اختصاصی روی گوشی نصب شده‌اند. حالت Ultra Data Saving Mode این گوشی با مسدود کردن تبادل دیتای برنامه‌های بک‌گراند غیرضروری و فناوری فشرده‌سازی تا 40 درصد از اتلاف دیتا جلوگیری می‌کند و تجربه استفاده از 4G را ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند. این گوشی به امکانی به نام S bike مجهز است که با در نظر گرفتن ایمنی دوچره‌سواران در هند طراحی شده و با تشویق دوچرخه‌سواری مسئولانه امکان راندن بدون تنش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

samsumng tizen logo

با استفاده از برنامه از پیش نصب شده My Money Transfer کاربران Z2 می‌توانند معاملات بانکی خود را مدیریت و اظهارنامه‌های بانکی کوچک ایجاد کنند. با بهره‌گیری از این برنامه کاربران می‌توانند با استفاده از MMID (یا Mobile Money Identifier عدد تصادفی 7 رقمی که برای تبادلات مالی در هند به کار گرفته می‌شود) مخصوص خود که به یک اسمارت‌فون رجیستر شده از طریق M Pin (یا نام کاربری) تعیین شده از سوی کاربران متصل می‌شود از مزایای انجام امورات بانکی بدون نیاز به اینترنت بهره ببرند. علاوه بر این با استفاده از IMPS استاندارد (یا Immediate Payment Service) می‌توان عملیات واریز به/از بانک‌های معروف خصوصی و دولتی را انجام داد.

گوشی هوشمند سامسونگ Z2 در هند در سه رنگ طلایی، مشکی و قرمز و با قیمت 4,590 روپیه هند (تقریبا معادل 68 دلار آمریکا) به فروش خواهد رسید. با توجه به خصوصیات این گوشی، عرضه Z2 در بازارهای نوظهور دیگر و با قیمتی مشابه دور از انتظار نیست. گفتنی است با توجه به نزدیکی قیمت این گوشی به متوسط قیمت گوشی‌های فروخته شده در هند --که 70 دلار است-- و همچنین با در نظر گرفتن این که تعداد کاربران گوشی‌های معمولی در هند بسیار زیاد است، سامسونگ امید دارد Z2 با استقبال خوبی مواجه شود.

introducing samsung z2

زمان عرضه این گوشی در هند روز 29 آگوست سال جاری (معادل 8 شهریور 1395) و از طریق خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه اینترنتی Paytm خواهد بود.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا