وضعیت عرضه گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم 2016 از نگاه Canalys

نمایش خبر

تاریخ : 1395/5/13        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : کانالیز Canalys ، آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report

واحد خبر mobile.ir : بنا به گزارش Canalys --یکی از مؤسسات ارزیابی و تحلیل بازار فناوری-- تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه شده در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به بیش از 330 میلیون دستگاه رسیده است. هر چند وضعیت این بازه زمانی نسبت به وضعیت نا امیدکننده سه‌ماهه اول 2016 مطلوب‌تر محسوب می‌شود اما میزان رشد آن در بهترین حالت متوسط بوده است.

از میان عرضه‌کنندگان گوشی‌های هوشمند، سامسونگ با عرضه 80 میلیون دستگاه در جایگاه اول قرار دارد که این تعداد در مقایسه با سه‌ماهه اول 2016 و سه‌ماهه دوم سال گذشته رشد داشته است.

canalys logo

رشد تعداد عرضه فصل جاری نسبت به هر دو بازه زمانی مذکور از نگاه Canalys البته در مقایسه با مقادیر اندک ثبت شده در گذشته است چرا که فروش گوشی‌های سامسونگ در سه‌ماهه اول سال که تا پیش از این فصل قبل از معرفی گوشی‌های جدید سری Galaxy S محسوب می‌شد معمولا با کندی مشهودی روبرو بود اما امسال برخلاف روال معمول، ارائه هر دو مدل Galaxy S7 و Galaxy S7 edge در انتهای سه ماهه اول منجر به نتایج بهتری برای سامسونگ در سه ماهه دوم شده است. با این وجود ارقام مرتبط با سه‌ماهه دوم دلگرم‌کننده به نظر می‌رسند چرا که در همین بازه زمانی در سال گذشته اعداد نا امیدکننده‌ای از سوی این تولیدکننده به گوش می‌رسید. . به گزارش Canalys بر اثر فروش قدرتمند Galaxy S7 و کاهش فروش دستگاه‌های رده‌پایین، متوسط قیمت فروش دستگاه‌های سامسونگ افزایش یافته است. به گفته Tim Coulling --تحلیلگر ارشد Canalys-- پیشرفت سامسونگ در تکنولوژی واقعیت مجازی به فروش دستگاه‌های این شرکت کمک کرده است.

samsung Galaxy s7 Galaxy s7 edge

سامنسونگ گلکسی S7 و گلکسی S7 edge

پس از سامسونگ، اپل قرار دارد. این شرکت در طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی 40 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه کرده است و دومین کاهش متوالی تعداد آیفون‌های عرضه شده را پشت سر گذاشت. متاسفانه آیفون کوچک و نسبتا ارزان قیمت SE نیز در بالا بردن میزان فروش اپل با موفقیت چندانی روبرو نبوده است. Canalys کاهش فروش اپل را به قیمت بالای مدل‌های مختلف آیفون نسبت می‌دهد. چرا که این موضوع موجب می‌شود مشتریان در کشورهای مدنظر اپل --یعنی کشورهای در حال توسعه در زمینه گوشی‌های هوشمند از جمله هند و چین-- به سختی بتوانند از عهده خرید آیفون برآیند. در این گونه کشورها مشتریان به گوشی‌های برندهای محلی که معتقدند از نظر کیفیت ساخت و مشخصات فنی جایگزین خوبی (به جای آیفون) هستند، رو می‌آورند.

Apple iPhone SE

اپل iPhone SE

هواوی توانست با عرضه گوشی‌های خود به بازار چین و ادامه روند رشد در اروپا، خاورمیانه و آفریقا میزان عرضه خود را به 31 میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم 2016 برساند و به این ترتیب در جایگاه سوم عرضه‌کنندگان قرار گیرد. به گفته Coulling «هواوی با داشتن جایگاه اول در چین که به تصویر جهانی آن کمک می‌کند، یک شروع عالی به سال 2016 داشته است. با وجود این شروع قدرتمند، اگر می‌خواهد از هدف عرضه سالیانه 140 میلیون دستگاه خود پیش بیفتد این [شرکت] نیاز دارد به شکستن رکورد عرضه‌ها ادامه دهد و جایگاه خود را در ایالات متحده ارتقا دهد.»

Huawei P9 Plus

هواوی P9 Plus

از هر زاویه نگاه کنیم وضعیت آینده صنعت گوشی‌های هوشمند در بهترین حالت راکد خواهد بود. پس در این شرایط بهتر است از کوچک‌ترین رشد نیز خوشنود شویم.  

منبع : Canalys


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا