گزارش مالی ال‌جی از سه ماهه سوم سال 2015 - سریال ناکامی‌های ال‌جی در بخش اسمارت‌فون

نمایش خبر

تاریخ : 1394/8/18        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir :  کمپانی ال‌جی الکترونیکس در روز پنج‌شنبه 29 اکتبر 2015 (7 آبان 1394) گزارش مالی خود را از سه ماهه سوم سال 2015 منتشر کرد. طبق این گزارش فروش ال‌جی در این سه ماهه با 0.7 درصد افزایش نسبت به سه ماهه منتهی به ژوئن، بالغ بر 14.03 تریلیون وان (12 میلیارد دلار) بوده است. سود خالص سه ماهه اخیر نیز 124.8 میلیارد وان (106.76 میلیون دلار) اعلام شده که نسبت به سود شرکت در مدت مشابه سال گذشته (203 میلیارد وان، معادل 175 میلیون دلار) 38 درصد کاهش داشته است. این کاهش در سود به دلیل آن است که برندهای ارزان قیمت چینی از یک سو، و اپل و سامسونگ از سوی دیگر شرایط را برای بخش موبایل ال‌جی دشوار کرده‌اند.

LG q3 2015 financial result

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی در سه ماهه اخیر تعداد 14.9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار نموده که در مقایسه با تعداد اسمارت‌فون‌های عرضه شده در سه ماهه قبل، از رشد 6 درصدی حکایت می‌کند. به‌علاوه، فروش اسمارت‌فون‌های ال‌جی در آمریکای شمالی نیز در مقایسه با فصل قبل حدود 12 درصد افزایش داشته است. اما با وجود موارد ذکر شده، درآمد شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی در سه ماهه اخیر 3.38 تریلیون وان (2.89 میلیارد دلار) اعلام شده، که در مقایسه با سه ماهه قبل 7 درصد، و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 21 درصد کاهش را نشان می‌دهد. ال‌جی این کاهش درآمد را بیش از همه ناشی از تقاضای ضعیف برای گوشی‌های رده‌بالا در کشور کره می‌داند. ال‌جی امیدوار است عرضه گوشی جدید و پیشرفته V10 به همراه اسمارت‌فون میان‌رده Nexus 5X -- که از نظر قیمت رقابت خوبی با دیگر گوشی‌های هم‌سطح خود دارد -- ترکیب محصولات این کمپانی را در سه ماهه چهارم بهبود ببخشد.

LG Nexus 5X

ال‌جی Nexus 5X

ال‌جی برای عقب نماندن از رقبا به‌تازگی دست به تولید اسمارت‌فون پیشرفته‌ای به نام V10 زده است. جونو چو (Juno Cho)، رییس بخش ارتباطات موبایل ال‌جی، طی نشست مطبوعاتی مربوط به معرفی این محصول گفت: «این مسأله شدیدا ذهن ما را درگیر کرده بود که شرکت چه چیزی می‌تواند به مشتریان ارائه نماید که منحصر‌به‌فرد باشد.» البته نمی‌توان انتظار داشت که در سهم ال‌جی از بازار اسمارت‌فون، جهش معناداری رخ دهد، چرا که رده بالای بازار گوشی‌های هوشمند همچنان در اختیار سامسونگ و اپل است؛ روندی که به عقیده کارشناسان در آینده نزدیک تغییر نخواهد کرد. از این رو، آقای چو و دیگر مدیران این کمپانی کره‌ای در پاسخ به این سؤال که چه زمانی ال‌جی از رهگذر اسمارت‌فون‌ها به سود قابل ملاحظه‌ای می‌رسد، حرفی برای گفتن نداشتند.

LG V10

ال‌جی V10

به گزارش وال‌استریت ژورنال، بخش ارتباطات موبایل ال‌جی در سه ماهه اخیر متحمل زیان عملیاتی 78 میلیارد وان شده است. برخی تحلیل‌گران علت ناکامی‌های بخش موبایل ال‌جی را در آن می‌دانند که این کمپانی کره‌ای زمان مناسب برای ورود به صنعت اسمارت‌فون را از دست داد یا به عبارت دیگر، مرحله گذار ال‌جی از گوشی‌های نسل دوم به گوشی‌های هوشمند بیش از حد طول کشید. در حال حاضر به اعتقاد بسیاری از تحلیل‌گران، کمپانی ال‌جی برای دست‌یابی به سود در درازمدت، نیازمند تمرکز بر بخش‌های دیگر (غیر از موبایل) است.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی در سه ماهه اخیر با کسب درآمدی معادل 4.29 تریلیون وان (3.67 میلیارد دلار) -- که نسبت به سه ماهه قبل 9 درصد رشد را نشان می‌دهد -- بهترین عملکرد را در بین سایر زیرمجموعه‌های این کمپانی داشته است. به گفته ال‌جی این رشد تا حد زیادی مدیون فروش قدرتمند تلویزیون‌های UHD و OLED در بازارهایی نظیر آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و کشورهای مشترک‌المنافع است. هم‌چنین می‌توان افزایش سود این بخش نسبت به فصل قبل را به بهبود در ترکیب محصولات و ساختار هزینه‌ها نیز نسبت داد. با توجه به تقاضای ملایم و نسبتا اندک جهانی برای تلویزیون، ال‌جی قصد دارد با تمرکز بر رده پیشرفته و در عین حال بهبود رقابت هزینه‌ای، سودآوری خود را ارتقا دهد.

LG OLED TV

ال‌جی OLED TV

شرکت لوازم خانگی و سیستم های تهویه مطبوع ال‌جی با افزایش 4 درصدی درآمد به رقم 4.15 تریلیون وان (3.55 میلیارد دلار) سه ماهه موفقی را پشت سر گذاشت. سود عملیاتی این شرکت در فصل اخیر 245.6 میلیارد وان (210.1 میلیون دلار) عنوان شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل، گویای رشدی معادل 420 درصد است. سود عملیاتی مربوط به فروش یخچال‌های ال‌جی، در نتیجه فروش قدرتمند مدل‌های پیشرفته در آمریکای شمالی و کره، طی سه ماهه اخیر افزایش یافت. هم‌چنین سیستم جدید ماشین‌لباسشویی‌های ال‌جی -- موسوم به Twin Wash یا شستشوی دوقلو -- باعث بهبود حاشیه سود در کسب‌وکار ماشین‌لباسشویی‌های ال‌جی شد. ناگفته نماند که احتمالا نتایج مالی ال‌جی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی، تحت تأثیر نرخ نامطلوب تبدیل ارز و نوسانات بازار قرار خواهد گرفت.

LG Twin Washer

ال‌جی Twin Wash

شرکت تجهیزات خودروی ال‌جی در سه ماهه اخیر فروشی معادل 478.6 میلیارد وان (409.41 میلیون دلار) را نصیب این کمپانی کرد که در مقایسه با فصل گذشته 6 درصد افزایش داشته است. ال‌جی مدعی است این افزایش درآمد، در نتیجه گسترش کسب و کار دیوایس‌های جانبی مرتبط با خودرو (از جمله ابزارهای سرگرمی، محصولات مرتبط با ایمنی و راه‌کارهای خودروهای الکتریکی) یا در اصطلاح infotainment حاصل شده است.

Chevrolet Bolt

خودروی شورولت بولت

ال‌جی به‌تازگی از همکاری استراتژیک خود با شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا نیز خبر داده است. به موجب این همکاری، ال‌جی موظف می‌شود تا تجهیزات انتقال قدرت را برای خودروی جدید جنرال موتورز به نام "شورولت بولت" (Chevrolet Bolt) تأمین نماید. سرمایه‌گذاران از این خبر استقبال کردند و باوجود آنکه اخیرا ارزش سهام ال‌جی به دلیل عملکرد ضعیف بخش موبایل این شرکت به پایین‌ترین سطح خود در طی 12 سال گذشته رسیده بود، در همان روزی که این خبر اعلام شد ارزش سهام این کمپانی نیز بالا رفت. از این رو، پس از ورود جدی ال‌جی به بخش قطعات خودرو، بسیاری از کارگزاران بورس در ذهنیت سابق خود نسبت به ال‌جی تجدیدنظر کرده و ارزش سهام این شرکت را با ارقام بالاتری قیمت‌گذاری می‌کنند. البته به دلیل تقاضای ضعیف‌تر در بازارهای نوظهوری مانند روسیه و مالزی، درآمد شرکت در بخش مهندسی خودرو در این سه ماهه ثابت بوده و رشدی نداشته است. هم‌چنین سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه مربوط به خودروهای برقی و تجهیزات الکترونیکی خودرو، زیان عملیاتی نه چندان بزرگی را به این شرکت تحمیل کرده است. ال‌جی امیدوار است مشکلاتی که اخیرا در حوزه خودروهای دیزلی عارض شده، تأثیر مثبتی بر بازار خودروهای برقی و تجهیزات الکترونیکی خودرو داشته باشد. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا