بلومبرگ: سامسونگ 10 درصد کارکنان دفاتر مرکزی خود را خواهد کاست

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1394/6/20        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir :  به نظر می‌رسد در حال حاضر شرکت سامسونگ در شرایط دشواری قرار گرفته است. محصولات رده بالای اپل از یک سو و گوشی‌های ارزان قیمت سازندگان چینی مانند هواوی و شیائومی از سوی دیگر موجب کاهش چشم‌گیر فروش گوشی‌های این شرکت شده‌اند . میزان فروش محصولات جدید سامسونگ از جمله Galaxy S6 نیز در حد انتظار این شرکت نبوده و بر دشواری وضعیت افزوده است. طبق تازه‌ترین اخبار منتشر شده از سوی بلومبرگ سامسونگ قصد دارد به منظور کنترل بهتر شرایط به وجود آمده 10 درصد از کارکنان دفاتر مرکزی خود را کاهش دهد.

در ماه جولای سال جاری میلادی شرکت سامسونگ از هفتمین سه ماهه پی‌درپی کاهش سود سالیانه خود خبر داد که یکی از دلایل آن فروش پایین گوشی ‌Galaxy S6 بوده است.

Samsung to cut 10 percent of Head Office Staff

همچنین طبق گزارش موسسه Gartner سهم بازار سامسونگ (از لحاظ تعداد دیوایس‌های به فروش رسیده) از 30.4 درصد در سال گذشته به 20.4 درصد در سه ماهه نخست سال جاری میلادی کاهش پیدا کرده است. گزارشات نشان می‌دهد میزان فروش این شرکت در سال گذشته 206.2 تریلیون وان (حدود 171 میلیارد دلار) بوده است اما بنا به پیش‌بینی‌های انجام شده این میزان تا پایان سال 2015 به 200.2 تریلیون وان خواهد رسید. پیش از این سامسونگ مقام اول را از نظر میزان فروش در چین --بزرگترین بازار موبایل-- داشته است اما اکنون دیگر در این جایگاه قرار ندارد.

سامسونگ ظاهرا برای بهبود وضعیت خود آسان‌ترین راه یعنی کاهش نیروی کار را انتخاب کرده است. طبق یک گزارش رگولاتوری در تاریخ 30 ژوئن(9 تیر 1394) حدود 99 هزار نفر در دفاتر مرکزی این شرکت مشغول به کار بوده‌اند اما با تصمیم‌های جدید گرفته شده ظاهرا 10 درصد از این تعداد کار خود را از دست خواهند داد. این کاهش نیرو در بخش‌های منابع انسانی، روابط عمومی و حوزه‌‌های مالی خواهد بود. اما مسلما این اقدام سامسونگ با وجود دشواری آن برای کمک به اوضاع این شرکت کافی نیست. طبق اخبار منتشر شده این غول سازنده تلفن همراه قصد دارد در سال آینده از 50 درصد هزینه‌های خود بکاهد. در همین راستا این شرکت طی نیمه اول 2015 تا 1.8 تریلیون وان (1.5 میلیارد دلار) در بخش فروش و هزینه‌های مدیریتی و اجرایی صرفه جویی کرده است.

Samsung Galaxy S6 and Galaxy S6 edge

پس از مشکلاتی که سامسونگ در تامین نیاز بازار در مدل‌های S6 و S6 edge با آن روبرو شد در ماه جولای سال جاری این شرکت از کاهش قیمت این دو محصول به منظور رویارویی با جو دشوار کسب‌وکار نیز خبر داد. از آن زمان سامسونگ چندین محصول را معرفی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ساعت هوشمند Gear S2 اشاره کرد. این ساعت هوشمند به سیستم عامل Tizen --که متعلق به خود سامسونگ است-- مجهز شده اما متاسفانه هیچ برنامه جانبی از سوی برنامه‌نویسان غیر سامسونگی تاکنون برای این دستگاه معرفی نشده است. در 15 آگوست (24 مرداد 1394) نیز Galaxy Note5 و Galaxy S6 Edge + معرفی شدند. هدف سامسونگ از این اقدام جذب مشتریان پیش از عرضه محصولات جدید اپل بود.

در حال حاضر سامسونگ امید دارد با تکیه بر فروش جدیدترین پرچمداران خود (Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge +) بخشی از ناکامی‌های گذشته را جبران کند و به موقعیت خود سامان دهد.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا