گزارش رونمایی هواوی P9 و P9 Plus در ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1395/3/16
برچسب‌ها : Huawei P9 ، Huawei P9 Plus ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی عصر امروز در مراسمی در محل هتل اسپیناس پالاس تهران از جدیدترین پرچمدار خود برای بازارهای داخلی ایران موسوم به P9 و P9 Plus رونمایی کرد. این مراسم با حضور مدیران منطقه‌ای هواوی، عکاسان منتخب این برند و خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد و در آن امکانات پرچمداران جدید هواوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تغییر مهم دو پرچمدار سال 2016 هواوی علاوه بر مواردی همچون طراحی بدنه، حافظه داخلی و چیپ‌ست پردازشی، بی‌شک به دوربین متفاوت آنها تعلق دارد که در همکاری با شرکت آلمانی لایکا توسعه یافته و امکانات ویژه‌ای را ارائه می‌کند. در بخش پشتی هریک از این دو پرچمدار دو دوربین متفاوت به چشم می‌خورد که هریک برای کاربری خاصی بهینه‌سازی شده‌اند.

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

در ابتدای این مراسم Ray Yao مدیر کشوری (Country Manager) هواوی به ایراد سخنانی پرداخت. Ray ضمن خوشامد گویی به خبرنگاران، حضار و شخصیت‌های تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی خود را به عنوان مدیر کشوری جدید دفتر هواوی در ایران معرفی کرد و از حضور در این مراسم ابزار خشنودی نمود.

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

Ray در ادامه سخنان خود اینگونه ادامه داد: «از آنجا که ایران یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه به حساب می‌آید همیشه دوست داشتم در این منطقه با چنین بازار بزرگ و دوستدار فناوری ایفای نقش کنم. از سوی دیگر بسیار خوشحالم که مدیا در ایران به طور تخصصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند و به کاربران و مصرف‌کنندگان ایران به طور صحیح و مناسب اطلاع‌رسانی می‌کند. امروز ما اینجا هستیم تا از یک محصول انقلابی در عرصه گوشی‌های هوشمند پرده برداریم. اما قبل از آن لازم است که من شما را با مسیری که هواوی طی کرده و در پیش رو دارد همراه کنم. ما به شکل کاملا متفاوتی خود را سازمان بخشیده‌ایم. با همکاری هم قادر هستیم که یک نتیجه خاص و متفاوت ایجاد کنیم. این یک ماموریت جمعی و جهانی است که نتیجه آن تولید بهترین محصول برای مشتریان‌مان است. کاملا منصفانه است که اگر بگوییم تا امروز هواوی به صورت یک معما تبدیل شده است. اما امروز ما می‌خواهیم به شما دنیایمان را نشان دهیم و به شما در مورد سفرمان بگوییم.»

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

مدیر کشوری هواوی در ادامه سخنان خود به میزان آگاهی از برند هواوی در طی سال‌های گذشته اشاره کرده که از 52 درصد در سال 2013 به 65 درصد در سال 2014 و 76 درصد در سال 2015 رسیده است. وی از توزیع 75 میلیون عددی گوشی‌های این شرکت در سه فصل سال جاری یاد کرد و هدف این برند را 50 درصد افزایش سالیانه تا رسیدن به رقم 100 میلیون عدد گوشی در توزیع عنوان نمود.

پس از سخنان این مدیر هواوی نوبت به مدیر مارکتینگ دفتر هواوی، بنیامین دارمی برای معرفی دو پرچمدار P9 و P9 Plus رسید. دارمی در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به همکاری شرکت آلمانی Leica با هواوی در ساخت دوربین P9 و P9 Plus از آن به عنوان یکی از برجسته‌ترین نکات قابل ذکر در مورد این دو گوشی یاد کرد. مدیر مارکتینگ شرکت هواوی در ایران سخنان خود در رابطه با معرفی Huawei P9 را حول سه محول طراحی منحصر به فرد دستگاه، قابلیت‌های مرتبط با عکاسی و در نهایت فناوری‌های به کار گرفته شده در این اسمارت‌فون متمرکز کرد.

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

در بخش طراحی دستگاه صفحه‌نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی با حاشیه‌های بسیار اندک 1.7 میلیمتری، بدنه فلزی یکپارچه و uni-body در کنار لنز دوربین مسطح و بدون بیرون زدگی به عنوان مهم‌ترین نکات طراحی بدنه مطرح شد و ضخامت کمتر از 7 میلیمتری دستگاه نیز به عنوان برگ برنده این اسمارت‌فون در مقابل رقبایی که بیش از 7 میلیمتر ضخامت دارند مطرح شد.

این مدیر هواوی در مبحث عکاسی از لایکا با قدمتی 100 ساله به عنوان یکی از حرفه‌‌ای‌ترین برندهای حوزه تصویر یاد کرد و همکاری این شرکت با هواوی را کاملا انحصاری قلمداد کرد. بدین‌ترتیب نشان لایکا را در کنار دوربین اسمارت‌فون برند دیگری نمی‌توان مشاهده کرد. در هواوی P9 و P9 Plus‌ از دو دوربین 12 مگاپیکسلی اتوفوکوس در کنار هم استفاده شده است که هر دو از فوکوس هایبریدی (ترکیبی از فوکوس لیزری برای سوژه‌های نزدیک 1 تا 2 متری، فوکوس Depth برای سوژه‌های دور و فوکوس تشخیص کنتراست) بهره می‌برند.

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

سیاه و سفید بودن ذاتی یکی از این دوربین‌ها دیگر نکته بسیار حائز اهمیت در این میان است. ساخت تصویر سیاه و سفید در این دوربین (برخلاف دوربین‌های معمول که با کمک فیلترهای نرم‌افزاری، تصویری بدون رنگ را ایجاد می‌‌کنند) به صورت ذاتی و پیش‌فرض انجام می‌پذیرد بدین معنی که در نبود فیلتری که برای رنگی شدن تصویر جلوی سنسور قرار می‌گیرد (موسوم به Bayer filter) تصویر به صورت خالص سیاه و سفید برداشت می‌شود. نبود این فیلتر در مقابل سنسور منجر به دریافت نور بیشتری شده و در نتیجه در محیط‌های با نور کم تصویر بهتری را نسبت به رقبا به دست می‌دهد. از دیگر مشخصات این دو دوربین می‌توان به سایز سنسور 1.25 میکرونی،‌ گشودگی دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 27 میلیمتری اشاره کرد.

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

در نهایت در بخش فناوری‌های به کار گرفته شده در هواوی P9 به چیپ‌ست 8 هسته‌ای Kirin 955 حاوی 4 هسته 2.5 گیگاهرتزی ARM A72 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی ARM A53 در کنار حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی و 3 یا 4 گیگابایت رم اشاره شد. در نظر گرفته شدن 3 آنتن مختلف (2 عدد در پایین و 1 عدد در بالا) آنتن‌دهی بدون مشکل این گوشی در شرایط مختلف فارغ از چگونگی در دست گرفتن دستگاه را تضمین می‌کند.

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

پشتیبانی از شارژ سریع، حضور پورت USB Type-C، امکان استفاده از کارت حافظه یا سیم‌کارت دوم و باتری قدرتمند 3000mAh دیگر مشخصات فنی مورد اشاره در این مراسم را تشکیل می‌‌دهند.

در بخش تفاوت‌های Huawei P9 با Huawei P9 Plus علاوه بر ارتقا اندازه صفحه‌نمایش به 5.5 اینچ و تغییر فناوری ساخت به Super AMOLED، می‌توان به حضور فوکوس خودکار در دوربین دوم 8 مگاپیکسلی بالای صفحه‌نمایش در مدل Plus اشاره کرد که در نسخه معمولی حضور ندارد. فناوری صفحه‌نمایش حساس به فشار یکی دیگر از نکات اختصاصی P9 Plus است که با طیف متنوعی از اپلیکیشن‌های اصلی یا native پشتیبانی می‌شود. ظرفیت باتری در مدل پلاس به 3400 میلی آمپر ساعت ارتقا یافته و در سایر موارد تفاوت خاص دیگر مابین این دو گوشی وجود ندارد.

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

در ادامه این مراسم جوائزی به برترین عکس برداشت شده توسط عکاسان منتخب هواوی با کمک دوربین هواوی P9 اهدا شد و در انتها نیز خبرنگاران و دیگر حاضران به بررسی دو گوشی هواوی P9 و P9 Plus از نزدیک پرداختند.

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

 

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

 

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

 

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

 

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

 

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

 

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event

 

Huawei-P9-P9-Plus_Iran_Event



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا