آمار دانلودهای پلی‌استور از نگاه سنسور تاور – 11.1 میلیارد دانلود در سه‌ماهه اول 2016

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/2/3        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : آمار Statistics

واحد خبر mobile.ir :  در حال حاضر بیش از دو میلیون برنامه در Google Play Store در دسترس کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار دارد. جالب است بدانید حدود 6 سال پیش زمانی که این برنامه با نام Android Market شناخته می‌شد تنها 30 هزار برنامه در آن موجود بود.

طبق گزارش جدید Sensor Tower در طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی 11.1 میلیارد دانلود برنامه از Google Play Store انجام گرفته است که این رقم نسبت به تعداد دانلودهای سه‌ماهه اول سال گذشته 6.7 درصد افزایش داشته است.

over 2 million apps in the Google Play Store

تعداد بازی‌های موجود در Play Store Google 5 برابر برنامه‌های ابزاری است اما با این وجود در طی سه‌ماهه اول تعداد بازی‌های دانلود شده تنها 1 درصد افزایش داشته در حالی که دانلودهای مربوط به بخش برنامه‌های عکس‌برداری با 20 درصد رشد بیشترین میزان صعود را به خود اختصاص داده است. از ماه ژانویه تا مارس تعداد دانلودهای برنامه‌های بازی 4 برابر برنامه‌های ابزاری بوده است.

google play games icon

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط Sensor Tower در رده بندی برنامه‌ها از نظر تعداد دانلود در بازه زمانی سه‌ماهه اول برنامه‌های Facebook Messenger، Facebook و Snapchat قرار دارند که هر سه از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی هستند به ترتیب در رده اول، دو و سوم قرار گرفته‌اند. پس از این سه برنامه، Candy Crush Jelly Saga در جایگاه چهارم و Pandora در جایگاه پنجم قرار دارد. فهرست 20 برنامه‌ برتر از نظر تعداد دانلود در Google Play Store در سه ماهه اول سال 2016 از نگاه Sensor Tower به قرار زیر است:

1. Facebook Messenger

2. Facebook

3. Snapchat

4. Candy Crush Jelly Saga

5. Pandora

6. Color Switch

7. Instagram

8. Piano Tiles 2

9. Netflix

10. YouTube Music

11. Google Photos

12. WhatsApp

13. Spotify

14. Super-Bright LED Flashlight

15. Kik

16. Wish

17. Subway Surfers

18. 360 Security

19. Pinterest

20. musical.ly 



خواندنی های دیگر...