افزایش فروش هواوی در شش ماهه نخست سال 2015

نمایش خبر

تاریخ : 1394/5/14        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی هواوی در تاریخ 20 جولای سال جاری میلادی (29 تیر 1394) از آمار فروش خود در شش ماهه نخست سال 2015 خبر داد.

این تولید‌کننده بزرگ چینی – که گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی را به بازار عرضه می‌کند -- با اشاره به آمار فروش خود در این مدت از افزایش قابل توجه آن خبر داده است. شیائومی دیگر کمپانی چینی نیز در روزهای اخیر، میزان فروش خود را در شش ماهه نخست سال 2015 اعلام کرده بود که ظاهرا با فروش 34.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در مقایسه با شش ماهه دوم سال 2014 با افت فروش مواجه شده است. این در حالی است که هواوی به عنوان رقیب در قیاس با شیائومی موفق به عرضه 48.2 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه به بازار شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 39 درصد رشد داشته است و از این میزان فروش، تقریبا 20 میلیون اسمارت‌فون در بازارهای خارج از کشور چین به فروش رفته است.

این شرکت -- که دفتر اصلی آن در شهر شنژن چین واقع است -- با فروش اسمارت‌فون‌های سطح بالای (high-end) خود در اروپا و خاورمیانه سود زیادی کسب کرده است. مطابق گزارش وال‌ استریت ژورنال، فروش آن دسته از گوشی‌های هوشمند این شرکت که قیمتی بالای 300 دلار داشته‌اند، در نیمه اول سال میلادی جاری 70 درصد رشد داشته است.

Huawei Honor 7

تصویر بالا: مقر اصلی هواوی در شهر شنژن چین

علاوه بر این، تحلیلگران اعتقاد دارند که هواوی می‌تواند در سال جاری حضور پررنگ‌تری در بازار بین‌المللی داشته باشد و به اولین تولیدکننده گوشی هوشمند در چین تبدیل شود که با مشارکت گوگل، نکسوس را وارد بازار نماید. گوگل پیش از این برای تولید گوشی‌های نکسوس با شرکت‌های اچ‌تی‌سی، ال‌جی، سامسونگ و موتورولا موبیلیتی همکاری کرده بود. شنیده‌های غیر رسمی حاکی از آن است که شاید گوگل این بار با همکاری کمپانی هواوی سری جدید نکسوس را تولید و وارد بازار کند.

ریچارد یو -- رئیس هیأت مدیره و رئیس گروه تجاری بازار مصرفی هواوی -- در این خصوص اعتقاد دارد: «ما در گذشته محصولات خوبی تولید می‌کردیم اما کسی هواوی را نمی شناخت. در حال حاضر، روز به روز بر تعداد افرادی که گوشی‌های سطح بالای ما را می خرند افزوده می‌شود». او در ادامه می‌افزاید که انتظار دارد سود ناشی از فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شود.

Richard Yu

تصویر بالا: ریچارد یو -- رئیس هیأت مدیره و رئیس گروه تجاری بازار مصرفی هواوی

در طول سال‌های اخیر، هواوی در بازارهای اروپا نیز سرمایه‌گذاری‌های زیادی داشته است. این کمپانی با برخی باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال اروپا مانند آرسنال انگلیس، آ.ث.میلان ایتالیا و بروسیا دورتموند آلمان در زمینه پشتیبانی مالی (sponsorship) توافق‌نامه همکاری منعقد کرده است. موسسه تحقیقاتی Canalys تخمین می‌زند که سهم بازار هواوی در اروپای غربی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بالغ بر 6 درصد خواهد بود که نسبت به میزان 3 درصدی سه ماهه اول بسیار قابل توجه است.

ظاهرا سیاست هواوی فروش اسمارت‌فون‌های سطح بالا در بازارهای اروپایی است اما در عین حال از بازارهای نوظهوری مانند میانمار کشور جدا افتاده‌ای در جنوب شرقی آسیا که در مسیر تغییرات سریع قرار دارد و نفوذ تلفن همراه در آن از 2.3 درصد در سال 2011 به 15 درصد در سال گذشته رسیده است نیز غافل نمانده؛ جایی‌که هواوی تقریبا بیش از 50 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. تبلیغات محیطی این شرکت و نشان تجاری متمایز آن، با رنگ‌های سفید و قرمز که بر اتوبوس‌ها و بیل‌بردهای شهرهای بزرگ در بازارهای نوظهوری مانند میانمار نقش بسته است، از دلایل مهم افزایش فروش محصولات هواوی به شمار می‌رود. به علاوه، هواوی تأمین‌کننده اصلی تجهیزات مربوط به شبکه‌های بی‌سیم در این قبیل کشورها است که تا همین اواخر از زیرساخت‌های پایه و اولیه مخابراتی نیز محروم بوده‌‌اند.

در کشورهای حوزه دریای کارائیب مانند جامائیکا و جمهوری دومینیکن نیز گوشی‌های هوشمند هواوی به فروش می‌رسد. علاوه بر این، کمپانی قصد دارد فروش اسمارت‌فون‌های خود را در ترینیداد و توباگو نیز از اواخر سال جاری میلادی آغاز نماید.

اما با وجود حضور گسترده هواوی در اکثر بازارهای جهانی، محصولات این کمپانی در بازار ایالات متحده حضور کمرنگی دارد؛ بازاری که پس از چین بزرگترین حوزه فروش محصولات هوشمند به شمار می‌رود.

رشد سریع هواوی باعث ایجاد چالش‌های جدیدی در بازار گوشی‌های هوشمند شده است که پیشتر تحت سلطه برندهایی چون اپل و سامسونگ قرار داشته است. تحلیلگران بر این باورند که هواوی برای تولید موفق گوشی‌های سطح بالا باید حضور موفقیت‌آمیزی در بازار آمریکا داشته باشد و نقش ایالات متحده در تثبیت مسیر شرکت حیاتی است. البته بنا به گفته مدیران اجرایی هواوی، این کمپانی قصد دارد مرحله به مرحله فعالیت‌های خود را در بازار ایالات متحده گسترش دهد و بازار این کشور هدف بلند مدت و با اهمیتی در برنامه‌های کلان هواوی است.

بر اساس برنامه آتی شرکت -- که در سال 2013 میلادی سومین تولیدکننده بزرگ در زمینه فروش اسمارت‌فون بوده است -- فروش صد میلیون گوشی هوشمند در سال 2015 میلادی مد نظر قرار دارد و هواوی در اوایل ماه سپتامبر (اواسط شهریور ماه) گوشی پرچمدار خود تحت عنوان Mate 8 را در نمایشگاه تکنولوژی IFA 2015 معرفی خواهد کرد. به علاوه این کمپانی در همین سال گوشی‌ قدرتمند و فلزی Honor 7 را همراه با مدل مجهز به دوربین دوگانه Honor 6 Plus و جدیدا مدل ارزان‌قیمت Honor 4A را نیز به بازار عرضه کرده است.

Huawei Honor 7

تصویر بالا: گوشی Huawei Honor 7

بنا به گفته منگ وان‌ژو (Meng Wanzhou ) -- مدیر مالی ارشد هواوی -- هواوی در حوزه تجهیزات مخابراتی، توسعه نسل بعدی فناوری شبکه، مانند شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار (software-defined ) و رایانش ابری و نیز هدایت معماری شبکه و مدل‌های عملیاتی براساس استراتژی SoftCOM را در دستور کار دارد. او بر همین اساس ابراز امیدواری کرده است که در سال 2015 هواوی در کسب و کار مرتبط با اپراتورها رشد قابل توجهی را تجربه کند.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا