سرمایه‌گذاری ال‌جی دیسپلی در خط تولید نسل ششم پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر

نمایش خبر

تاریخ : 1394/5/14        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : سرمایه گذاری Investment ، صفحه نمایش Display ، صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر Flexible Display ، ال‌جی دیسپلی LG Display ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : به تازگی شرکت LG Display از سرمایه‌گذاری 1.05 تریلیون وان کره (900 میلیون دلار) در خط تولید نسل ششم صفحه‌های نمایش OLED انعطاف‌پذیر خبر داده است. با توجه به تازگی این نوع صفحات نمایش و پیش‌بینی‌های مبنی بر گسترش استفاده از آن در آینده، این سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش مهمی در قدرت شرکت ‌LG Display در بازار نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر ایفا کند.

خط تولید جدید در کارخانه Gumi واقع در Gyeongbuk Province کره قرار می‌گیرد و بنا به گفته LG Display ماهیانه 7,500   لایه ورودی در سایز نسل ششم ورق‌های خام به ابعاد 1,500×1,850 میلی‌متر در آن تولید خواهد شد. این خط ، تولید انبوه خود را در نیمه اول سال 2017 آغاز خواهد کرد.

خط تولید نسل ششم قادر است بیش از 200 برش 5.5 اینچی را از یک لایه خام تولید کند. این میزان تقریبا 4 برابر بهره‌وری خط تولید معمولی نسل 4.5 است که در آن از ورق‌های زیرلایه 730×920 میلی‌متری استفاده می‌شود.

LG Flexible Display

مهم‌ترین خاصیت صفحه‌ نمایش OLED انعطاف‌پذیر قابلیت تا شدن آن است. این خاصیت با جایگزینی زیرلایه پلاستیکی به جای زیرلایه شیشه‌ای پدیدار شده است. استفاده از تکنولوژی OLED انعطاف‌پذیر به نمایشگرهای مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، اتومبیل‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی راه پیدا کرده است و روز به روز گسترش بیشتری می‌یابد. تاکنون نمایشگر‌های دستگاه‌هایی مانند Oppo R7 ،Vivo X5 و Moto X بر اساس OLED ساخته شده‌اند. در برخی دستگاه‌ها مثل Galaxy S6 Edge ،Galaxy Note edge ،Samsung Galaxy Round و LG G Flex 2 نیز از نمایشگر‌های خمیده استفاده شده است اما نمی‌توانیم آن‌ها را کاملا انعطاف‌پذیر و قابل تاشدن بدانیم.

شرکت LG Display با ساخت اولین پنل تلویزیون OLED 55 اینچی دنیا در ژانویه 2013، پنل‌های OLED بزرگ را معرفی کرد و فعالیت خود در حوزه نمایشگرهای OLED منعطف را با تولید انبوه اولین نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر 6 اینچی با زیرلایه پلاستیکی مخصوص گوشی‌های هوشمند در دنیا ادامه داد. همچنین این شرکت اولین صفحه نمایش OLED منعطف دایره‌ای 1.5 اینچی در دنیا را نیز در سپتامبر 2014 معرفی کرد.

LG Display Company

با توجه به تحقیقات IHS DisplaySearch -- یک موسسه تحقیقاتی بازار جهانی بازار OLED انعطاف‌پذیر از سال 2015 با رشد روبرو شده و فروش آن از 3.5 میلیارد دلار در سال 2015 به 4.8 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش می‌یابد

لازم به ذکر است LG Display به همراه مقاماتGyeongbuk Province و شهر Gumi در تاریخ 23 جولای سال جاری میلادی (1 مرداد 1394) تفاهم‌نامه‌ای را پیرامون سرمایه‌گذاری OLED این شرکت مبنی بر دریافت حمایت‌های اجرایی از سوی مقامات محلی امضا کردند.

شرکت LG Display از سال 1995 تا کنون مبالغ زیادی را در کارخانه خود واقع در Gumi سرمایه‌گذاری کرده است. سرمایه‌گذاری 1.05 تریلیون وانی نیز موجب ایجاد فرصت‌‌های شغلی زیادی در این شهر خواهد شد.

به جز LG Display سامسونگ نیز محصولات OLED تولید می‌کند. این شرکت به تازگی 3.6 میلیارد دلار برای تولیدات OLED خود سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع : LG Display


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا