تولید باتری شش‌گوشه توسط LG Chem - افزایش 25 درصدی ظرفیت باتری در ساعت‌های هوشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1394/4/19        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : باتری Battery ، ساعت هوشمند Smartwatch ، LG Chem ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : با وجود اینکه امروزه ساعت‌های هوشمند زیادی با صفحه گرد ساخته می‌شوند، ولی هنوز هم از باتری‌های مستطیل شکل در این ساعت‌ها استفاده می‌شود. این امر باعث می‌شود فضای نسبتا قابل توجهی از حجم ساعت به هدر رود. اخیرا شرکت LG Chem (ال‌جی کِم) راه حل جدیدی را برای این مشکل ارائه نموده است: باتری شش‌گوشه.

بنا به گزارش خبرگزاری Korean Times در روز یکشنبه 28 ژوئن 2015 (7 تیر 1394)، کمپانی LG Chem -- بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده محصولات شیمیایی در کره جنوبی -- به منظور ارتقای کسب‌و‌کار ساعت‌های هوشمند، اقدام به تولید باتری‌های شش‌گوشه کرده است. وو بیونگ-مین (Woo Byeong-min)، سخنگوی این کمپانی، در این رابطه به خبرنگاران گفت: «LG Chem فروش این باتری‌ها را به شرکت‌های بزرگ تکنولوژی شروع کرده است.» گفتنی است این باتری‌ها در شهر نانجینگ چین، جایی که ال‌جی کمپانی‌های باتری‌سازی زیادی احداث کرده، تولید شده و قرار است این باتری‌ها در ساعت‌های هوشمند جدید ال‌جی به کار گرفته شود.

LG Hexagonall Battery

وی در ادامه افزود این محصول جدید -- که به ادعای LG Chem اولین باتری شش‌گوشه در صنعت باتری‌سازی محسوب می‌شود -- در نتیجه همکاری نزدیک با یکی از شرکت‌های برجسته در عرصه تکنولوژی به مرحله تولید رسیده که البته نام این شرکت هنوز اعلام نشده است. به گفته منابع آگاه، هیچ یک از کمپانی‌های اپل و ال‌جی الکترونیکس در تولید این باتری سهیم نبوده‌اند. اپل در حال حاضر هیچ اسمارت‌واچ صفحه‌گردی تولید نکرده و حداقل تا سال 2016 نیز نسل دوم ساعت‌های هوشمند خود را معرفی نخواهد کرد. اما ال‌جی الکترونیکس اقدام به تولید ساعت‌های هوشمندی از جمله LG Watch Urbane نموده که از صفحه‌ای گرد برخوردارند.

LG Watch Urbane

در حال حاضر میزان مصرف باتری در بیشتر ساعت‌های هوشمند به گونه‌ای است که حدود یک روز یا کمتر دوام می‌آورند. از این رو، با توجه به اینکه این باتری شش‌گوشه می‌تواند مصرف انرژی اسمارت‌واچ‌ها را برای بیشتر از یک روز کامل تضمین کند، مورد توجه خیلی از سازندگان ساعت‌های هوشمند قرار خواهد گرفت . شرکت سازنده مدعی شده که ظرفیت ذخیره‌سازی این باتری شش‌گوشه، در مقایسه با باتری‌های مستطیل شکل، 25 درصد بیشتر بوده و به گفته وو کاربران می‌توانند به طور متوسط حدود چهار ساعت بیشتر از ساعت هوشمند خود استفاده کنند.

با توجه به تقاضای گسترده برای اسمارت‌واچ‌های صفحه‌گرد، شرکت LG Chem بر این باور است که از نیمه سال جاری میلادی، کمپانی‌های بیشتری از این نوع ساعت‌‌ها به مشتریان‌شان ارائه می‌دهند. به عنوان مثال سامسونگ الکترونیکس، بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان، قصد دارد از ساعت هوشمند ارتقا یافته خود در نمایشگاه تکنولوژی IFA در ماه سپتامبر رونمایی کند. هم‌چنین شرکت ال‌جی الکترونیکس و برخی شرکت‌های چینی نیز جدیدترین اسمارت‌واچ‌های خود را در این نمایشگاه معرفی خواهند کرد.

شرکت پژوهشی و مشاوره‌ای Gartner پیش بینی کرده که تا سال آینده، ساعت‌های هوشمند حداقل 40 درصد از کل ابزار‌های پوشیدنی موجود در بازار را تشکیل خواهند داد.

بنا بر اظهارات وو، شرکت ال‌جی با کسب حق اختراع (patent) برای این نوع باتری‌ها -- که ال‌جی آنها را "باتری‌های آزاد شکل" (Free Form Batteries) می‌نامد -- به همراه فناوری ساخت آنها (موسوم به تکنولوژی "Stack and Folding")، کار خود را مستحکم‌تر نموده است. ال‌جی، که در سال 2013 تولید باتری‌هایی از نوع curve ،step (خمیده) و wire-based (برپایه سیم) را آغاز کرد، هم‌اکنون در صنعت باتری‌سازی 10 مشتری جهانی دارد.

البته ابتکار ال‌جی در ساخت باتری‌ به اینجا ختم نمی‌شود. شرکت LG Chem قصد دارد انواع باتری‌ها در اشکال متنوع -- از جمله باتری‌های به شکل L و باتری‌های مستطیل شکل میان‌تهی -- را به مرحله تولید برساند. گفتنی است با توجه به روند کوچک‌تر و باریک‌تر شدن دستگاه‌های الکترونیکی، تولید باتری‌هایی از این دست، که بدون اشغال فضای اضافی در دستگاه جای می‌گیرند، رو به افزایش گذاشته است. به عنوان مثال مک‌بوک 12 اینچی جدید اپل با یک باتری نوآورانه موسوم به terraced battery (باتری مطبّق) عرضه شده است. این باتری با اشغال فضای کمتر، نسبت به باتری‌های سنتی مستطیل شکل، توانسته ظرفیت ذخیره‌سازی را تا حد قابل ملاحظه‌ای بهبود ببخشد.

Apple Terraced Battery

تصویر بالا: مقایسه باتری مطبّق که اپل در مکبوک 12 اینچی جدید خود آنرا به کار گرفته با باتری استاندارد

که‌ون یونگ-سو (Kwon Young-soo)، رییس بخش باتری‌های شرکت ال‌جی، می‌گوید: «بهترین راه برای پیشرو بودن در بازار، خلق پدیده‌هایی است که تا پیش از این وجود نداشته‌اند. LG Chem توانایی آن را دارد که از حد انتظارات بازار فراتر رفته و محصولاتی نوآورانه تولید کند. ال‌جی تا سال 2018 به برترین تولید‌کننده باتری‌های کوچک اندازه در جهان تبدیل خواهد شد.»



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا