ارائه نسخه جدید گوگل مپس براساس زبان متریال دیزاین

نمایش خبر

تاریخ : 1393/8/25        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوگل Google ، متریال دیزاین Material Design ، نقشه های گوگل Google Maps

واحد خبر mobile.ir : کمپانی گوگل در روز 5 نوامبر (14 آبان) از طراحی نسخه تغییر‌یافته و جدید Google Maps برای اندروید و iOS خبر داد.

ظاهراً رقابت تجاری میان غول‌های فن‌آوری اطلاعات هر روز ابعاد وسیع‌تری پیدا می‌کند و عرصه‌های متفاوت و متنوعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گوگل نیز در تلاش است با جلب نظر کاربران، جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت نماید. به طور مثال در روزهای اخیر گوگل از اپلیکیشن جدید خود تحت عنوان گوگل فیت رونمایی کرده است که بیش از هر چیز جایگزینی برای Healthkit اپل به شمار می‌‌رود. تغییرات اعمال‌شده در اپلیکیشن Google Maps نیز در همین راستا و برای توسعه خدمات ارائه شده پیشین قابل تحلیل است.

کمپانی سامسونگ در اواخر شهریور ماه سال جاری با امضای توافق‌نامه‌ای تصمیم خود را برای استفاده از سرویس Here Maps محصول شرکت نوکیا اعلام کرد. خدمات ارائه شده توسط Here Maps علی‌رغم شباهت با سرویس Google Maps و برخی کاستی‌ها در مقایسه با آن، امکانات متفاوتی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همین امر باعث رویکرد جدی‌تر سامسونگ به این اپلیکیشن برای تصاحب سهم بیشتری از بازار محصولات مبتنی بر اندروید شده است. البته لازم به ذکر است که سامسونگ Here Maps را جایگزین Google Maps نکرده و سرویس‌های نقشه گوگل مطابق لایسنس اندروید همچنان در تمامی گوشی‌های اندرویدی سامسونگ حضور خواهد داشت.

به نظر می‌رسد گوگل که در سال‌های اخیر با دقت نظر ویژه‌ای میزان رضایت کاربران و سطح خدمات ارائه شده را مورد بررسی قرار داده است، برای تثبیت جایگاه خود در این زمینه تغییراتی را در خدمات Google Maps ایجاد نموده است. طراحی متفاوت این محصول کلاسیک گوگل با زبان Material Design صورت پذیرفته است که بخشی از طرح گوگل در واکنش به تغییرات بازار محصولات اندرویدی و ارتقای کیفیت محصولات محسوب می‌شود. گوگل قصد دارد براساس این زبان -- که در اوایل تیر ماه سال جاری معرفی شد -- رابط کاربری محصولات خود را برای انواع دستگاه‌های هوشمند یکپارچه سازد و رفته رفته از آن برای طراحی تمام محصولاتش استفاده کند.

Google Maps New Features

اپلیکیشن Google Maps از امکاناتی مانند نقشه جامع 220 کشور، امکان ناوبری صوتی، نقشه‌های جزئی و مسیرهای بیش از 15,000 شهر، وضعیت ترافیکی مسیرها به صورت همزمان، اطلاعات کامل مرتبط با صد میلیون نقطه در جهان و دید داخلی موزه‌ها، مکان‌های دیدنی و رستوران‌ها برخوردار است. مطابق اعلام رسمی بلاگ گوگل، با تغییرات جدید نحوه کاربری این خدمات ساده‌تر شده است و با استفاده از گرافیک بهتر و ترکیب رنگی متفاوت «بازتابی از جهان واقعی» به کاربران عرضه می‌شود و همچنین استفاده از امکانات مسیریابی نیز بسیار آسان‌تر امکان‌پذیر خواهد بود.

Google Maps New Features

در کنار تغییرات ظاهری، گوگل استفاده از سرویس‌های جنبی مرتبط با Google Maps را نیز بهبود بخشیده است. به طور مثال، کاربران گوگل می‌توانند به نحو موثرتری از خدمات Uber -- که در حال حاضر در 46 کشور ارائه می‌شود -- استفاده نمایند. گوگل پیش از این امکان استفاده از خدمات Uber شامل تخمین مدت زمان سفر را به Google Maps اضافه کرده بود. اینک در نسخه جدید، امکان محاسبه زمان انتظار برای سوار شدن به وسیله نقلیه و هزینه استفاده از این خدمات نیز فراهم شده است.

Google Maps New Features

در کنار خدمات Uber، امکانات مرتبط با شرکت OpenTable نیز از جمله ویژگی‌های نسخه جدید GoogleMaps است. با استفاده از خدمات این شرکت امکان یافتن رستوران مناسب و همچنین رزرو میز فراهم می‌آید. البته در حال حاضر این امکان تنها برای رستوران‌های آمریکا امکان‌پذیر است و کاربران سایر کشورها احتمالا باید مدتی را برای استفاده از آن منتظر بمانند.

Google Maps New Features

شاید این تغییرات که به هدف حضور نیرومندتر در بازار و افزایش کیفیت و شیوه ارائه خدمات مسیریابی و نقشه‌های آنلاین برای گوشی‌های هوشمند ایجاد شده‌ است، به خودی خود اهمیت چندانی نداشته باشند؛ اما ظاهرا مدیران گوگل از یک سو طرح وسیعی را برای بازبینی و تغییر تمامی خدمات خود بر اساس زبان Material Design دارند و از سوی دیگر تصمیم گرفته‌اند با افزایش پیاپی کیفیت محصولات و جذب کاربران فعلی و جدید، نوعی از فرآیند بهبود مستمر را در سراسر حوزه کاری خود تحقق بخشند. امری که در ماه‌های اخیر به وضوح مشاهده شده است و در آینده نیز به احتمال زیاد شدت خواهد یافت.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا