توافقنامه مجوز حق اختراع میان گوگل و ال‌جی

نمایش خبر

تاریخ : 1393/8/22        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : گوگل Google ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، حق اختراع Patent ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : شرکت‌های گوگل و ال‌جی اخیرا با ورود به یک توافقنامه مجوز حق اختراع دو جانبه بلند مدت روابط خود را گسترش داده‌اند. این توافقنامه طیف وسیعی از محصولات، شامل محصولاتی که هم‌اکنون در حال تولید بوده و یا در طی ده سال آینده تولید می‌شوند را در بر گرفته و برای هر دو شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است. به گفته J.H.Lee -- نایب رییس اجرایی و رییس مرکز مالکیت فکری ال‌جی الکترونیکس -- «ال‌جی به رابطه‌اش با گوگل بها می‌دهد و این توافقنامه تأکیدی است بر تعهد هر دو شرکت برای ارایه محصولات و تکنولوژی‌های جدیدی که موجب بهبود زندگی مصرف‌کنندگان می‌شود. » همچنین Allen Lo -- مشاور عمومی گوگل در زمینه حق ثبت اختراع -- می‌گوید « ما خوشحال هستیم که با یک شرکت جهانی پیشتاز در زمینه تکنولوژی مثل ال‌جی وارد قرارداد شده‌ایم. با فعالیت در یک همکاری دو جانبه این چنینی، شرکت‌ها می‌توانند بر عرضه محصولات و سرویس‌های عالی به مشتریان تمرکز کنند.»

پیش از این گوگل و ال‌جی در تولید گوشی Nexus 5 با یکدیگر همکاری داشته‌‌اند. علاوه بر این بسیاری معتقدند که G3 -- پرچمدار گوشی‌های ال‌جی-- در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌‌های اندرویدی موجود در بازار محسوب می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت شرکت ال‌جی نقش مهمی را در گسترش سیستم عامل اندروید ایفا کرده و داشتن رابطه‌‌ای گسترده با این شرکت برای گوگل حائز اهمیت است.

LG Headquarters

شایان ذکر است شرکت گوگل در ماه ژانویه سال جاری میلادی وارد معامله‌ای مشابه با شرکت سامسونگ -- بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان (از نظر تعداد گوشی هوشمند تولیدی) و بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی -- شده است و این همکاری نیز به مدت 10 سال ادامه خواهد داشت. با توجه به رقابت موجود میان ال‌جی و سامسونگ در بازار جهانی، توافقنامه میان ال‌جی و گوگل قدم مهمی در راستای این رقابت برای ال‌جی محسوب می‌شود.

LG Headquarters

هرچند دلایل متعددی از سوی هر دو شرکت (ال‌جی و گوگل) برای ورود به توافقنامه مجوز حق اختراع بیان شده اما به نظر می‌رسد یکی از دلایل بیان نشده این شرکت‌ها جلوگیری از ایجاد دعوی حقوقی به دلیل نقض مجوز حق اختراع (مثل دعوی حقوقی میان اپل و سامسونگ) است.

منبع : LG Newsroom


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا