معرفی Inbox - اپلیکیشن جدید گوگل برای سازماندهی هوشمند ایمیل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1393/8/6        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوگل Google ، اینباکس Inbox ، پست الکترونیک (ایمیل) Email

واحد خبر mobile.ir : کمپانی گوگل در تاریخ 22 اکتبر 2014 (30 مهر 1393)، اپلیکیشن جدید خود را تحت عنوان Inbox برای مدیریت هوشمند ایمیل معرفی کرد.

گوگل در سال 2004 با سرویس پست الکترونیک جی‌میل کاربران خود را شگفتزده کرد و روح تازه‌ای را به این حوزه از فناوری اطلاعات بخشید. کاربری این سرویس جدید آسان بود و بسیاری از ضعفهای موجود در خدمات سایر سرویس‌دهنده‌های ایمیل را نداشت. از این رو به سرعت جایگاه خود را در میان کاربران تثبیت کرد.

حال با گذشت بیش از ده سال از ارائه سرویس پست الکترونیک جی‌میل، گوگل بار دیگر از نوآوری تازه‌ای سخن می‌گوید. این نوآوری در قالب اپلیکیشن جدیدی به کاربران ارائه می‌شود که Inbox نام دارد. طبق اعلام گوگل، این اپلیکیشن توسط همان تیمی طراحی و تولید شده است که پیش از این سرویس جی‌میل را تولید کرده بود؛ هرچند خدمات این سرویس جدید با خدمات ارائه‌شده توسط جی‌میل متفاوت است. سوندار پیچای (Sundar Pichai) -- رئیس بخش کروم، اندروید و Apps گوگل -- در پستی به تاریخ 22 اکتبر 2014 (30 مهر) در بلاگ گوگل، دلایل ایجاد Inbox و امکانات این اپلیکیشن را تشریح کرده است.

Inbox اپلیکیشنی کاملا رایگان است که خدمات مرتبط با ایمیل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و ظاهرا از ویژگی‌های اپلیکیشن Mailbox -- محصول کمپانی DropBox -- و دستیار صوتی هوشمند Google Now نیز در طراحی آن استفاده شده است. گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که «مبنای طراحی این اپلیکیشن بر تجربیات برآمده از جی‌میل استوار است. Inbox شروع تازه‌ای است که امکان استفاده آسان‌تر ایمیل‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد، تا با سهولت بیشتر به اطلاعات بااهمیت خود دسترسی داشته باشید. »

Google Inbox - گوگل اینباکس

بسیاری از ویژگی‌های این اپلیکیشن مشابه جی‌میل است و کاربرانی که سابقه کار با این سرویس‌دهنده ایمیل را دارند گزینه‌های آشنایی را در Inbox خواهند دید. Inbox از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هر یک از آنها با ویژگی‌های خاص خود دسته‌ای از خدمات مرتبط را به کاربر ارائه می‌کنند.

Bundle روشی برای دسته‌بندی ایمیل‌های مشابه به صورت اتوماتیک است که به کاربر اجازه می‌دهد تمام ایمیل‌های دریافتی از یک فرستنده را به سادگی swipe کند و در قالب گروهی خاص متمایز سازد. این دسته‌بندی‌ها در واقع شبیه برچسب‌هایی هستند که مکاتبات را آسان‌تر می‌سازند و به صورت دلخواه و متناسب با نیاز نیز می‌توان آنها را ایجاد کرد. به طور مثال با استفاده از این امکان، تبلیغات(Promos) به طور منظمی سازماندهی می‌شوند، خریدها در گروه Purchase قرار می‌گیرند و تمام برنامه‌های سفر در دسته‌بندی Travel گروه‌بندی می‌شوند.

Highlights بخشی است که مهم‌ترین اطلاعات مانند مشخصات پرواز، قرارهای ملاقات، جزئیات رویدادها و تصاویر دوستان و خانواده را جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کند. با این امکان می‌توان تصویرها را بدون نیاز به باز کردن پیام مشاهده کرد و نگاهی کلی به سرفصل آنها داشت.

Google Inbox - گوگل اینباکس

در بخش‌های Reminders، Assists و Snooze می‌توان لیست کارهایی را که باید انجام شوند براساس اولویت‌بندی ساماندهی نمود. با استفاده از امکان Snooze می‌توان انجام اموری مانند پاسخگویی به ایمیل‌ها را تا زمان مشخصی به تعویق انداخت و اپلیکیشن به صورت خودکار در زمان یا مکان تعیینشده یادآوری لازم را انجام خواهد داد. با استفاده از Assists می‌توان اطلاعات بروزرسانی‌شده از وب را مستقیما و به طور یکپارچه در ایمیل مشاهده کرد. در واقع با استفاده از این امکان، برنامه‌ها و رویدادهای بخش‌های دیگر نیز به صورت منظم با استفاده از اطلاعات موجود در شبکه بروزرسانی می‌شوند. به علاوه در Inbox، یادآور(Reminder) برنامه‌ها به صورت یکپارچه با Google Now قابل تنظیم است و امکان ایجاد مجدد آن نیز وجود دارد. Assist همچنین می‌تواند شماره تلفن‌هایی که به آنها نیاز است را در کنار ایمیل‌ها نمایش دهد. به طور مثال، اگر برای تماس با فروشگاه خدمات سخت‌افزاری یادآوری ثبت شده باشد، اپلیکیشن Inbox علاوه بر ارائه اطلاعات تماس فروشگاه، اطلاعاتی درخصوص باز یا بسته بودن فروشگاه نیز ارائه خواهد داد.

علاوه بر سیستم عامل‌های اندروید و iOS، یک نسخه تحت وب نیز از این اپلیکیشن ارائه شده است که در حال حاضر تنها با مرورگر گوگل کروم سازگار است.

البته در حال حاضر همانند سرویس جی‌میل، دسترسی به این اپلیکیشن تنها از طریق دعوت‌نامه امکان‌پذیر است. همچنین کاربران جی‌میل می‌توانند با ارسال ایمیلی به نشانی inbox@google.com درخواست استفاده از خدمات این اپلیکیشن را به گوگل ارائه نمایند.