ورک‌چت و کانتکست - امکانات جدید افزوده شده به اورنوت

نمایش خبر

تاریخ : 1393/7/18        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : اورنوت Evernote

واحد خبر mobile.ir : افراد زیادی برای نوشتن یادداشت‌های خود از برنامه Evernote استفاده می‌کنند. با توجه به تعداد زیاد کاربران این برنامه -- که تقریبا برای تمام پلت‌فرم‌ها مانند دسکتاپ، تبلت، وب و موبایل موجود است -- می‌توان گفت Evernote از جمله محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های رده خود محسوب می‌شود. در تاریخ 2 اکتبر 2014 (10 مهر 1393) در کنفرانس Evernote’s Developer فیل لیبین -- مدیر عامل Evernote -- از افزوده شدن چند امکان جدید به این برنامه که مهم‌ترین آن‌ها Work Chat و Context است، خبر داد.

بدون وجود Work Chat در صورتی که کاربران Evernote در حین نوشتن متن یا کار کردن روی پروژه‌ای نیاز به گفت‌گو با همکاران خود پیدا کنند باید کار خود را متوقف کرده و پس از خروج از برنامه از طریق برنامه‌ای جداگانه با دیگران ارتباط برقرار کنند. همچنین اگر لازم شود فایل پیوستی را برای دیگری از طریق ایمیل ارسال کنند غیر از ترک Evernote گاهی لازم است چند ساعت و یا حتی چند روز در انتظار دریافت جواب ایمیل بمانند و پس از آن به ادامه کار بپردازند. Evernote با اضافه کردن Work Chat سعی در رفع این مشکل دارد، چرا که برطرف کردن این مشکل و وجود راهی برای گفت‌گو و فرستادن فایل و یادداشت بدون نیاز به ترک برنامه بزرگترین خواسته کاربران بوده است. می‌توان گفت Work Chat نوعی برنامه پیام رسانی فوری (instant messenger مانند وایبر، لاین و ...) با ابزار‌هایی کار آمد است که بر روی Evernote پیاده شده.

Evernote Context and Work Chat

Work Chat به کاربران این امکان را می‌دهد که در Evernote به امکانات و افرادی که برای کارشان به آن‌ها نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. با افزوده شدن Work Chat یک chat box ایجاد ‌می‌شود که از طریق آن کاربران Evernote می‌توانند با همکاران خود و یا هرکاربر دیگری وارد گفت‌وگو شده و یا برای گفت‌وگوی همزمان با چند نفر یک کنفرانس تشکیل دهند. همچنین امکان به اشتراک گذاشتن تفکرات، ایده‌ها، مراجع، پیام‌ها، لینک‌ها و حتی دفترچه‌های خود در Evernote بدون ایجاد وقفه‌ در کار، فراهم می‌شود. طبیعتا با افزوده شدن این امکانات نقش ایمیل در کارها کم‌ رنگ و از اهمیت آن کاسته خواهد شد. با این وجود مدیر عامل Evernote تاکید کرده است که این برنامه قصد ندارد کاربرد ایمیل را در محیط‌های کاری از بین ببرد و هدف از افزودن این بخش کاهش میزان وابستگی کاربران به ایمیل است.

Evernote Context and Work Chat

با Work Chat کاربران می‌توانند مطلع شوند که چه کسانی در حال مشاهده‌ یک یادداشت هستند و در صورت نیاز می‌توانند در مورد یادداشت با دیگران به تبادل نظر بپردازند. علاوه بر این در فضای Work Chat یادداشت‌ها و دفترچه‌هایی که با موضوع بحث در ارتباط هستند به نمایش در آمده و از این طریق یافتن و استفاده کردن از آن‌ها ساده می‌شود. در Work Chat می‌توانید از موضوعی که دیگران برای پژوهش و نوشتن یادداشت انتخاب کرده‌اند مطلع شوید و از این طریق در یابید که چه کسانی با شما روی موضوع مشترکی در حال فعالیت هستند و این خود بهانه‌ای است برای گفت‌وگو در Work Chat.

Work Chat در ماه آینده میلادی به Evernote وب، موبایل، تبلت و دسکتاپ افزوده خواهد شد و برای اندروید، iOS، مک و ویندوز در دسترس قرار خواهد گرفت.

Evernote Context and Work Chat

امکان دیگری که فیل لیبین به معرفی آن پرداخت Context نام دارد. با افزوده شدن این قسمت به Evernote این برنامه کاربران را در مراحل انجام یک پروژه یا تحقیق یاری می‌رساند. هنگامی که شما در حال کار روی موضوعی خاص هستید ممکن است یافتن مطالب مرتبط در منابع دیگر یا حتی جستجو در یادداشت‌های قبلی خودتان قدری دشوار و وقت گیر باشد و یا حتی نتوانید به آنچه که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید. با افزوده شدن Context این مراحل ساده‌تر شده است، چرا که همزمان با نوشتن مطلب، این برنامه به طور خودکار در یادداشت‌های قبلی خودتان و اخبار، فهرست‌ها یا اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های معتبری مانند Inc. Magazine ،Fast Company ،CrunchBase ،TechCrunch ،LinkedIn ،The Wall Street Journal و PandoDaily برای یافتن موضوعات مرتبط به جستجو می‌پردازد. همچنین در صورتی که شما از کاربران Evernote Business باشید این برنامه در یادداشت‌های قابل دسترسی همکارانتان نیز به دنبال نوشته‌هایی که با موضوع مورد نظر شما در ارتباط باشد، می‌گردد. با افزوده شدن این امکان از تکرار مطالبی که توسط دیگران آورده شده است در پژوهش شما جلوگیری خواهد شد. همچنین در بخش Expertise Discovery به این دسته از کاربران همکارانی معرفی خواهند شد که ممکن است در موضوع مورد تحقیقشان اطلاعات خوبی در اختیار داشته باشند و آن‌ها را یاری برسانند.

Evernote Context and Work Chat

علاوه بر این در هنگام نوشتن مطلب اگر نام شخصی ذکر شود این برنامه در LinkedIn به صفحه فرد مورد نظر رجوع کرده و شما را از اطلاعات ثبت شده او مثل شغل و محل اشتغال با خبر کرده و تصویر او را در صورت وجود برای شما نمایش می‌دهد.

Context نیز برای کاربران اندروید، iOS، مک و ویندوز در اواخر سال میلادی جاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

یک سرویس جدید دیگر که مدیر عامل Evernote به معرفی آن پرداخت، برنامه مستقلی به نام Scannable است که از دوربین گوشی موبایل استفاده کرده و پس از عکس برداری از کاغذ، قبض یا سند مورد نظر تصویر به دست آمده را به نسخه اسکن شده تبدیل می‌کند. به گفته منابع با باز کردن این برنامه بدون نیاز به فشردن دکمه عکس‌برداری دوربین به طور خودکار کاغذ را شناسایی کرده و از آن عکس می‌گیرد. هرچند در Evernote نیز بخشی با این هدف وجود دارد اما انتظار می‌رود با استفاده از Scannable این کار ساده‌تر شده و با سرعت بیشتری صورت گیرد.

Evernote Scannable



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا