IFA 2014: معرفی ساعت هوشمند Gear S سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1393/6/24        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، IFA ، IFA 2014 ، پوشیدنی Wearable ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در 3 سپتامبر 2014 (12 شهریور 1393) در مراسم UN PACKED خود به استقبال نمایشگاه IFA 2014 رفت. یکی از محصولات معرفی شده در این مراسم ساعت هوشمند جدید این کمپانی با نام Gear S بود که البته پیش‌تر در روز 28 آگوست (6 شهریور) یعنی چند روز پیش از مراسم سامسونگ مشخصاتی از آن منتشر شده بود.

طبق اعلام سایت شرکت، این ساعت هوشمند نسلی جدید از ابزارهای پوشیدنی را پیش روی مصرف‌کنندگان قرار خواهد داد و امکان استفاده از قابلیت‌های گوشی هوشمند را در مچ دستان کاربر فراهم می‌سازد.Samsung Gear S با طراحی زیبا، صفحه خمیده Super AMOLED و بند انعطاف‌پذیر، به راحتی روی مچ دست کاربر قرار می‌گیرد و با اتصال 3G، تجربه‌ای نو از ابزارهای پوشیدنی‌ را برای کاربرانی فراهم می‌آورد که آزادی عمل بیشتری را در کاربرد قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند خواستار هستند.

Samsung Gear S - سامسونگ گیر اس

در واقع بازار محصولات هوشمند پوشیدنی یکی از بازارهای نوظهوری است که در آن، رقابت جدی میان شرکت‌ها برای تصاحب سهم بیشتر بازار به چشم می‌خورد. این محصولات به سبب سادگی کاربرد و آزادی عملی که در حین استفاده به کاربران می‌بخشند، به صورت روزافزون توجه مشتریان را به خود معطوف داشته‌اند و هر روز بر شمار کسانی که به سبب سهولت استفاده، طالب چنین محصولاتی هستند افزوده می‌شود. به علاوه در سال‌های اخیر، این محصولات در پیوند با تکنولوژی‌های گوشی هوشمند نگریسته شده‌اند و شرکت‌ها با ترکیب این دو عرصه، به خلاقیت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند. اینک سامسونگ با معرفی محصول جدید خود می‌کوشد در رقابت با رقبایی چون اپل، گوی سبقت را از آنها برباید.

Samsung Gear S - سامسونگ گیر اس

ویژگی‌های خاص و قابلیت‌های جدید این محصول یقینا آن را به گزینه‌ای جذاب برای خرید محصولات پوشیدنی بدل خواهد کرد. به لحاظ طراحی، محصول جدید سامسونگ ظاهر چندان متفاوتی با دیگر ساعت‌های هوشمند نسل Gear ندارد و با تکیه بر صفحه نمایش خمیده دو اینچی، رزولوشن 360 در 480 و پردازنده دو هسته‌ای 1 گیگاهرتزی عمل می‌کند. در واقع قابلیت‌های مناسب و طراحی صفحه نمایش این محصول به نحوی است که کاربر در مواجهه با آن، تجربه‌ای مشابه با کاربرد یک گوشی هوشمند، البته در ابعادی کوچکتر را داشته باشد. خمیدگی صفحه نمایش Gear S نیز در کنار ظاهر زیبا، امکان دستیابی به کیفیت مناسب را برای کاربران ایجاد می‌کند و از این جهت می‌تواند در کنار سایر محصولات این حوزه مورد توجه قرار گیرد. البته Gear S به دلیل ویژگی‌های خود -- مانند phone modem و اسلات نانو سیم کارت -- بزرگتر از نمونه‌ ساعت‌های مشابه است.

سیستم عامل Gear S، تایزن است و با gestureهای لمسی قابل کنترل است. در قسمت پشتی Gear S که بر روی مچ دست قرار می‌گیرد، درگاه ورودی سیم‌کارت تعبیه شده که حسگر ضربان قلب نیز در کنار آن قرار دارد. حسگر ضربان قلب و محل قرارگیری آن در ساعت‌های هوشمند قبلی سامسونگ نیز وجود داشت. ساعت هوشمند جدید سامسونگ از استاندارد نفوذناپذیری IP67 پشتیبانی می‌کند به این معنی که در برابر گرد و غبار و غوطه‌وری موقت در آب مقاوم است، اما این به معنای امکان شنا کردن با این ساعت نیست.

Samsung Gear S - سامسونگ گیر اس

از جهت باطری و طول عمر آن، محصول جدید سامسونگ به یک باطری با طول عمر بالا مجهز است و این برای ابزاری پوشیدنی که از جهاتی صفحه نمایش آن به صورت دائمی روشن خواهد بود امری ضروری است. البته صفحه نمایش Gear S در حالت غیر فعال، از نور اندک پس‌زمینه برای نشان دادن ساعت استفاده می‌کند که همین امر می‌تواند به کنترل میزان مصرف آن کمک کند. از قابلیت‌های دیگر مرتبط با این محصول آن است که در کنار شارژر باطری، یک باطری مشابه اضافی نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا در مواقع ضرورت، فرآیند شارژ آن به سرعت و از طریق تعویض سریع باطری امکان‌پذیر گردد.

Gear S در کنار طراحی مناسب، ابزارهای کاربردی بسیاری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این محصول دارای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، نمایشگر ضربان قلب، حسگر نور محیطی، فشارسنج و حسگرهای ماوراءبنفش است و همچنین از امکانات مرتبط با Wi-Fi، بلوتوث، امکانات دانلود موسیقی و ذخیره‌سازی آنها در حافظه 4 گیگابایتی دستگاه نیز بهره می‌برد. همچنین قابلیت صدور دستورات صوتی و ابزارهای مرتبط با مکالمه نیز برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است. البته Gear S دارای دوربین نیست و این نکته شاید از دید برخی نقطه ضعف به شمار آید. اما مجموعه ابزارهای ارائه شده در آن و کیفیت کابردی می‌تواند اهمیت این امر را در دید کاربر کاهش دهد.

از نظر قابلیت‌های ارتباطی، Gear S با فن‌آوری‌های 2G و 3G سازگار است و در این زمینه مشابه با دیگر محصولات پوشیدنی و مچ‌بندهای همراه عمل می‌کند. همچنین محصول جدید سامسونگ قادر است دریافت تماس‌ها را در قالب 2G و 3G و بلوتوث و در هماهنگی با گوشی هوشمند کاربر امکان‌پذیر سازد. علاوه بر این در صفحه نمایش این محصول، امکان استفاده از صفحه کلید QWERTY نیز برای ارسال پیام‌ها وایمیل‌ها در نظر گرفته شده است، امری که البته به سبب کوچکی فضا، در شرایطی که نیاز به سرعت عمل باشد، دشواری اندکی ایجاد خواهد کرد.

Samsung Gear S - سامسونگ گیر اس

نکته دیگر در خصوص ویژگی‌های این محصول آن است که سامسونگ در طراحی Gear S نسبت به نسل‌های پیشین، توجه بیشتری به قابلیت‌های مرتبط با سلامتی و تناسب اندام داشته است و ابزارهای گوناگونی را برای ارائه اطلاعات به کاربر در جهت محاسبه میزان فعالیت‌های بدنی در نظر گرفته است. به طور مثال Gear S قادر است با تکیه بر مسافت‌سنج، حسگر ضربان قلب و شتاب‌سنج در فعالیت‌های عادی و هنگام ورزش به کار گرفته شود و کاربر را در حفظ سلامت و تناسب اندام خود یاری کند.

Samsung Gear S - سامسونگ گیر اس

به علاوه ابزارهای نرم‌افزاری و کاربردی متعددی نیز در این محصول مورد استفاده قرار گرفته است، به نحوی که بنا بر اعلام شرکت، Gear S کاربران را به طور کامل «در جریان آنچه در پیرامونشان می‌گذرد» قرار خواهد داد. همچنین امکان استفاده از انواع ابزارهای ارتباط پیامی و شبکه‌های اجتماعی نیز در این محصول درنظر گرفته شده است که با توجه به گستردگی کاربرد این حوزه‌ها و جذابیت روزافزون آنها، این امکان می‌تواند از دیگر نقاط قوت محصول جدید شرکت سامسونگ محسوب گردد. البته سامسونگ اعلام کرده است که همچنان به توسعه ویژگی‌های نرم‌افزاری و ابزارهای قابل استفاده در Gear S ادامه خواهد داد.

از دیگر نکات با اهمیت در خصوص ساعت هوشمند Gear S، امکان استفاده به صورت مجزا و یا هماهنگ با گوشی هوشمند است که می‌تواند برای برخی کاربران با اهمیت تلقی شود. بر این اساس، کاربر می‌تواند در شرایطی خاص از این ابزار به عنوان جایگزینی برای گوشی هوشمند خود استفاده نماید. مطابق اعلام شرکت، ارائه این محصول از ماه اکتبر (مهر یا آبان) سال جاری در کنار محصولات دیگری چون GALAXY Note 4 و Gear VR آغاز خواهد شد تا با تکیه بر قابلیت‌های خود، جذابیت محصولات این شرکت را نزد کاربران افزایش دهد - امری که در نبرد تجاری میان سامسونگ و دیگر قدرت‌های بازار فن‌آوری هوشمند، حیاتی و تعیین‌کننده خواهد بود و در کنار افزایش مستقیم سود‌آوری شرکت، فراگیری محصولات آن را نیز بالا برده و میزان فروش دیگر محصولات سامسونگ را نیز ارتقا می‌بخشد. چنین سیاستی در سال‌های اخیر به یکی از محورهای اصلی رقابت میان غول‌های فن‌آوری بدل شده است.

Samsung Gear S - سامسونگ گیر اس

منبع : سامسونگ


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا