IFA 2014: معرفی گلکسی نوت 4 و گلکسی اج سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1393/6/15
برچسب‌ها : اندروید Android ، فبلت Phablet ، IFA ، IFA 2014 ، Samsung Galaxy Note 4 ، Samsung Galaxy Note Edge ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ در روز 3 سپتامبر 2014 (12 شهریور 1393) یعنی دو روز مانده به آغاز رسمی نمایشگاه IFA 2014 -- که در روزهای 5 الی 10 سپتامبر (14 تا 16 شهریور 1393) در شهر برلین برگزار می‌شود -- با برگزاری مراسم UN PACKED به معرفی تعدادی از محصولات جدید خود پرداخت.

سامسونگ در طی سه سال گذشته نمایشگاه IFA را برای معرفی فبلت‌(فون / تبلت)های گلکسی نوت، گلکسی نوت 2 و گلکسی نوت 3 انتخاب کرده بود و امسال نیز مطابق انتظار این رسم خود را با معرفی فبلت جدید گلکسی نوت 4 و گونه‌ای تغییر یافته از این فبلت با صفحه نمایشی که با یک انحنا تا کناره سمت راست دستگاه امتداد پیدا کرده -- با نام گلکسی نوت اِج -- به جا آورد. بخش خمیده صفحه نمایش گلکسی نوت اِج امکان تعاملات خاص و نمایش نوار اطلاعاتی و نوار ابزار ویژه‌ای را برای کاربر فراهم می‌آورد.

همراه با معرفی فبلت‌های جدید سامسونگ، ساعت هوشمند جدید این کمپانی -- با نام Galaxy Gear S -- و یک هدست واقعیت مجازی به نام Gear VR -- که با همکاری Oculus ساخته شده -- نیز معرفی شدند. البته Galaxy Gear S در اصل در روز 28 آگوست یعنی چند روز پیش از مراسم UN PACKED معرفی شده بود.

DJ Lee - Samsung

معرفی Galaxy Note 4 (سمت راست) و Galaxy Note Edge (سمت چپ) توسط DJ Lee -- رئیس فروش و بازاریابی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات موبایل سامسونگ الکترونیکس

سه عضو پیشین خانواده نوت سامسونگ به ترتیب صفحه نمایش‌هایی با ابعاد 5.3 اینچ، 5.5 اینچ و 5.7 اینچ داشتند. سامسونگ این بار روند افزایش ابعاد صفحه نمایش نسل جدید نسبت به نسل قبلی را طی نکرد و نوت 4 از صفحه نمایشی با قطر 5.7 اینچ بهره می‌برد. اما این به معنای عدم بهبود صفحه نمایش نیست، چرا که صفحه نمایش Super AMOLED نوت 4 از رزولوشن 2560 x 1440 پیکسل برخودار است که دانسیته فوق‌العاده‌ای معادل 514 پیکسل بر اینچ را به دست می‌دهد، در حالی که صفحه نمایش نوت 3 با داشتن رزولوشنی برابر 1920 x 1080 پیکسل دانسیته‌ای برابر 386 پیکسل بر اینچ دارد. این اولین باریست که سامسونگ صفحه نمایش 1440p را برای یک دستگاه موبایل بکار می‌برد.

Samsung Galaxy Note 4 and Samsung Galaxy Note Edge

تصویر بالا: Galaxy Note 4 (سمت راست) و Galaxy Note Edge (سمت چپ)

در گلکسی نوت اِج 160 پیکسل به بخش خمیده صفحه نمایش اختصاص داده شده است. به همین دلیل عرض این فبلت نیز 3.8 میلی‌متر بیش از برادر صفحه‌صاف خود است. بخش خمیده صفحه نمایش نوت اِج امکان دسترسی سریع به برنامه‌هایی که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، نمایش هشدارها و مواردی از این دست را -- حتی هنگامی که گوشی در کاور خود قرار دارد -- برای کاربر فراهم می‌آورد. با Swipe نمودن بر روی این بخش می‌توان بین نوارهای گوناگون حرکت کرد و برنامه‌نویسان هم می‌توانند با استفاده از SDK ویژه‌ای که سامسونگ در اختیار آنها می‌گذارد برنامه‌های خود را به گونه‌ای بنویسند که از این بخش صفحه نمایش استفاده کند. یکی از موارد کاربردی بخش خمیده صفحه نمایش، مشاهده اعلانات (Notificationها) بر روی آن بدون ایجاد مزاحمت هنگام تماشای فیلم و کارهایی مشابه است.

Samsung Galaxy Note Edge - سامسونگ گلکسی نوت اِج

تصویر بالا: Galaxy Note Edge

گلکسی نوت 4 و گلکسی اِج ظاهری بسیار شکیل دارند و بر خلاف روند متداول پیشین سامسونگ در به کار بردن نواری پلاستیکی در دور گوشی که تنها ظاهری فلزی دارد، در این فبلت‌ها از نواری که واقعاً از جنس آلومینیوم است استفاده شده و سامسونگ به خوبی از عهده به کار گیری فلز به نحوی بسیار مناسب برآمده. پشت بدنه همچون نسل‌های پیشین از جنس پلی کربنات با ظاهر چرم‌گونه بوده و قابل جدا شدن است و با برداشتن آن می‌توان باتری و محل قرارگیری کارت حافظه microSD را مشاهده کرد. برای خارج ساختن کارت حافظه نیازی به درآوردن باتری نیست.

Samsung Galaxy Note 4 - سامسونگ گلکسی نوت 4

تصویر بالا: Galaxy Note 4

هر دو فبلت در زمان عرضه به نسخه 4.4 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به کیت کت -- و ویژگی‌های جدید واسط TouchWiz سامسونگ که گلکسی اس 5 نیز از آنها برخوردار است مجهزند و بدیهی به نظر می‌رسد که سامسونگ پس از عرضه نسخه‌های جدید اندروید توسط گوگل سیستم عامل این دستگاه‌ها را نیز به روز نماید.

یکی از ویژگی‌های خانواده گلکسی نوت استفاده از قلم (Stylus) ملقب به S Pen است. S Pen در نوت 4 و نوت اِج بهبودهای گوناگونی را شاهد بوده. استفاده از S Pen بر روی صفحه نمایش بیش از پیش حسی مشابه با استفاده از قلم معمولی بر روی کاغذ را برای کاربر تداعی می‌کند و از دقت بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی این قلم برخوردار است. Air Command دراین نسخه کاربرپسندتر شده و ویژگی جدید انتخاب هوشمند (Smart Select) این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورد که محتواهای گوناگون را از چندین جا انتخاب کرده و همه را به صورت یک مجموعه در آورده و به راحتی آنها را به اشتراک گذاشته یا توسط ایمیل ارسال کند.

Samsung Galaxy Note 4 - سامسونگ گلکسی نوت 4

تصویر بالا: Galaxy Note 4

گلکسی نوت 4 در دو نسخه متفاوت به بازار عرضه می‌شود. یکی از این نسخه‌ها از چیپ‌ست Snapdragon 805 کوالکام -- مشتمل بر 4 هسته پردازشی 2.7 گیگاهرتزی Krait 450 و واحد پردازش گرافیکی Adreno 420 -- بهره برده و به ارتباطات LTE Cat. 6 مجهز است. نسخه دیگر به چیپ‌ست 8 هسته‌ای Exynos 5433 -- مشتمل بر 4 هسته پردازشی 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A57 و 4 هسته پردازشی 1.3 گیگاهرتزی Cortex-A53 و واحد پردازش گرافیکی Mali-T760 -- مجهز است و از ارتباطات LTE Cat. 4 استفاده می‌کند. این در حالیست که گلکسی نوت اِج تنها با چیپ‌ست Snapdragon کوالکام عرضه می‌شود. هر دو فبلت از 3 گیگابایت RAM بهره می‌برند و 32 گیگابایت حافظه داخلی برای نوت 4 درنظر گرفته شده در حالی که نوت اِج با دو پیکربندی حافظه 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. امکان اضافه نمودن 64 گیگابایت حافظه از طریق کارت حافظه microSD نیز برای این دستگاه‌ها وجود دارد.

Samsung Galaxy Note Edge - سامسونگ گلکسی نوت اِج

تصویر بالا: Galaxy Note Edge

دوربین اصلی دو فبلت جدید سامسونگ همانند گوشی گلکسی اس 5 رزولوشنی برابر 16 مگاپیکسل دارد و به قابلیت تثبیت تصویر به صورت اپتیکال (Optical Image Stabilization یا OIS) هوشمند مجهز است که می‌تواند اثر لرزش دوربین را کاهش دهد. همچنین در شرایط روشنایی کم نیز با افزایش خودکار exposure، نورگیری بهبود می‌یابد. دوربین ثانویه 3.7 مگاپیکسلی نیز که برای تصویربرداری selfi و مکالمه تصویری بر روی این فبلت‌ها تعبیه شده با داشتن زاویه تصویربرداری پیش‌فرض 90 درجه می‌تواند بصورت واید با زاویه حداکثر 120 درجه‌ای تصاویر selfi گروهی مناسبی را برداشت کند. طبق گفته سامسونگ تصویربرداری دوربین ثانویه نیز برای شرایط نوری بد بهبود یافته.

Samsung Galaxy Note 4 - سامسونگ گلکسی نوت 4

تصویر بالا: Galaxy Note 4

گلکسی نوت 4 و نوت اِج به اسکنر اثر انگشت ارتقاء یافته‌ای مجهزند. این فبلت‌ها همچنین دارای حسگر UV برای اندازه گیری میزان تشعشع ماوراء بنفش در محیط هستند و برنامه S Health با استفاده از این سنسور می‌تواند به کاربر بگوید که میزان تشعشع UV آفتاب در محیط، کم، متوسط یا زیاد است.

سه میکروفون نیز در فبلت‌های جدید سامسونگ تعبیه شده که می‌تواند به حذف نویز کمک کند و حتی به وسیله آنها برخی برنامه‌ها می‌توانند صدای دریافتی از برخی از منابع صوتی را از فایل صوتی حذف کنند. نوت 4 به یک باتری 3220 میلی آمپر ساعتی مجهز است و نوت اِج از باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

Samsung Galaxy Note Edge - سامسونگ گلکسی نوت اِج

تصویر بالا: Galaxy Note Edge

گلکسی نوت 4 در چهار رنگ سفید، مشکی، طلایی و صورتی عرضه خواهد شد و برای گلکسی نوت اِج تنها دو رنگ سفید و مشکی در نظر گرفته شده. انتظار می‌رود که زمان عرضه این فبلت‌ها سه ماهه چهارم سال جاری میلادی (احتمالاً ماه اکتبر) باشد.

Samsung Galaxy Note 4 - سامسونگ گلکسی نوت 4

تصویر بالا: Galaxy Note 4


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی نوت اج در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy Note Edge به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy Note Edge از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا