ارائه اپلیکیشن Slides گوگل برای iOS - تکمیل مجموعه productivity برای اپل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1393/6/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوگل Google ، آی او اس iOS ، گوگل اسلایدز Google Slides

واحد خبر mobile.ir :  وقتی در محل کار خود هستید، می‌توانید با خیالی آسوده با برنامه آفیس کار کنید. اما گاهی اوقات شرایط به گونه دیگری است. به عنوان مثال در مترو هستید و بدون هیچ‌گونه دسترسی به اینترنت باید کاربرگ اکسل خود را قبل از رسیدن به دفتر مشتری به روز کنید. و یا در موقعیتی هستید که مجبورید به هر طریق ممکن قبل از ارائه فایل پاورپوینت، تغییراتی در آن اعمال کنید ولی متوجه می‌شوید که تنها iPad خود را به همراه دارید. به احتمال زیاد بسیاری از ما کم‌و‌بیش در چنین موقعیت‌هایی قرار گرفته‌ایم، ولی گوگل اخیرا راه حلی را برای خروج از این مشکلات طراحی کرده است.

گوگل -- که در اواخر آوریل امسال اپلیکیشن‌های Docs و Sheets را برای iOS ارائه کرده بود -- در روز دوشنبه 25 آگوست 2014 (3 شهریور 1393) با عرضه اپلیکیشن Slides برای iOS، مجموعه productivity خود را برای پلتفرم اپل کامل کرد. درست مثل Docs و Sheets، اپلیکیشن جدید Slides نیز از برخی ویژگی‌های واسط کاربری جدید گوگل -- که با استفاده از زبانِ Material Design طراحی شده است -- بهره می‌برد. هم‌چنین تمام امکانات تبدیلی مایکروسافت آفیس نیز -- که در نتیجه خرید سرویس Quickoffice در سال 2012 به دست آمده -- در این اپلیکیشن گنجانده شده است. گوگل با عرضه این برنامه، مجموعه اپلیکیشن‌های productivity خود را برای اکثر پلتفرم‌ها از جمله اندروید، iOS، Chrome OS و وب ارائه کرده است. ولی بعید به نظر می‌رسد که گوگل بخواهد این مجموعه را در قالب Metro app برای ویندوز طراحی کند.

Google Docs, Slides, Sheets for iOS

Google Docs ،Google Slides و Google Sheets برای آیفون و آی‌پد

با استفاده از اپلیکیشن Slides می‌توانید:

  • فایل‌های ارائه جدید بسازید و یا فایل‌هایی را که قبلا در وب یا دستگاه دیگری ساخته شده‌اند را ویرایش نمایید.
  • فایل‌های ارائه را به اشتراک بگذارید و به‌صورت چند نفره و در آن واحد بر روی یک فایل کار کنید.
  • فایل‌های پاورپوینت را باز کرده، آنها را ویرایش و ذخیره کنید.
  • حتی بدون اتصال به اینترنت، کار مورد نظر خود را در هر زمان ممکن انجام دهید.
  • اسلاید اضافه کنید یا ترتیب اسلاید‌ها را تغییر دهید و متن و شکل‌های موجود در اسلاید‌ها را قالب‌بندی کنید.
  • فایل مورد نظر را مستقیما از دستگاه خود ارائه نمایید.

هم‌چنین با وجود این اپلیکیشن اطمینان دارید که کار انجام شده از دست نخواهد رفت، چرا که به محض تایپ کردن، تغییرات به طور خودکار ذخیره می‌شوند.

Google Slides for iOS

 

Google Slides for iOS

واضح است که گوگل قصد دارد این اپلیکیشن‌ها را به عنوان راه‌حلی مقرون به صرفه در اختیار شرکت‌هایی قرار دهد که بنا بر اقتضای کاری، گاهی اوقات (نه به طور پیوسته) به ویرایش فایل‌ها نیاز پیدا می‌کنند. طبق آمار Softwatch -- که در زمینه SaaS (نرم‌افزار به عنوان خدمات) فعالیت می‌کند -- از آنجا که بیشتر کارمندان تنها در دقایقی از روز با برنامه آفیس سر‌و‌کار دارند، چیزی حدود هشتاد درصد از لایسنس‌های آفیس، پایین‌تر از حد انتظار مورد استفاده قرار می‌گیرند و به نوعی اتلاف هزینه محسوب می‌شوند. به گفته گوگل این دسته از کاربران بهتر است به جای خرید لایسنس، از اپلیکیشن‌های این شرکت استفاده کنند. ناگفته نماند که خود مایکروسافت نیز در سال جاری نسخه آفیس را برای iOS عرضه کرده است ولی برای اینکه کاربران بتوانند از تمام امکانات آن استفاده کنند نیاز به عضویت در اشتراک Office 365 دارند. این درحالیست که اپلیکیشن‌های گوگل رایگان هستند. می‌توانید برنامه Slides برای iOS را از اینجا دانلود کنید.

پس از اینکه گوگل در سال 2012 اقدام به خرید سرویس Quickoffice نمود و قابلیت‌های آن را به تدریج به سرویس Google Drive خود اضافه کرد، می‌شد پیش‌بینی کرد که این کمپانی به طور جدی قصد ورود به حوزه آفیس را دارد. هرچند که در این زمینه رقبایی چون اپل و مایکروسافت را در برابر خود می‌دید. باید دید کاربران اپل بین مجموعه productivity گوگل، اپل و مایکروسافت کدامیک را بیشتر می‌پسندند. البته شاید بتوان پیش بینی کرد که بسیاری از کاربران -- به ویژه آنهایی که از امکانات آفیس مایکروسافت بطور کامل استفاده نمی‌کنند -- محصولات گوگل و اپل را ترجیح دهند، چرا که برای انجام کار‌های تقریباً مشابه باید ماهانه 6.99 دلار بابت خرید اکانت Office 365 Personal مایکروسافت هزینه بپردازند.