تعداد برنامه‌های موجود در ویندوز فون استور به 300,000 رسید

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1393/5/21        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : نرم افزار Software ، آمار Statistics ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir :  از هنگامی که مایکروسافت نسخه‌ی 8 پلت‌فرم موبایلش را روانه بازار کرده پیشرفت چشم گیری در ویندوز فون مشاهده شده است. این غول نرم‌افزار به تازگی در صفحه "Microsoft by the Numbers" از 300,000 تایی شدن تعداد برنامه‌های موجود در ویندوز فون استور خبر داد. مشخص است که اکثر مردم به این تعداد برنامه نیاز ندارند -- چرا که به طور متوسط هر کاربر در ماه از حدود 20 برنامه استفاده می‌کند -- اما با افزایش تعداد برنامه‌ها و متنوع شدن آن‌ها هر کس می‌تواند با توجه به نیازش برنامه‌ای را که به دنبال آن می‌گردد بیابد. واضح است که علاوه بر تعداد برنامه‌ها کیفیت آن‌ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بسیاری از گوشی‌های مجهز به ویندوز فون به ویژه گوشی‌های Lumia به دلیل ویژگی‌های مبتکرانه و کاربرپسند آن تجلیل شده‌اند. اما اگر برنامه‌های ضروری در دسترس نباشد، مصرف‌ کنندگان به راحتی پلت‌فرم دیگری را جایگزین خواهند کرد. یکی از دلایلی که مردم تا کنون از ویندوز فون دوری کرده‌اند تعداد کم برنامه‌های آن است. مشخص است که برنامه‌ها یکی از کلید‌های موفقیت یک پلت‌فرم موبایل هستند. هنگامی که ویندوز فون استور راه اندازی شد بسیار محدود بود و کمبود نرم‌افزار‌های زیادی در آن مشاهده می‌شد اما مایکروسافت در تلاش است تا این مشکلات را حل کند.

Nokia Lumia 930 - نوکیا لومیا 930

تصویر بالا: گوشی لومیا 930 نوکیا مجهز به ویندوز فون

در ماه ژوئن سال 2012 تعداد برنامه‌های موجود در ویندوز فون استور تنها 100,000 عدد بود در ماه دسامبر همان سال این تعداد به 150,000 برنامه و تا دسامبر سال 2013 این تعداد به 200,000 برنامه رسید. طبق خبر منتشر شده در ژوئن 2014 تعداد برنامه‌های ویندوز فون استور با رشد چشم گیری به 300,000 عدد رسید. یعنی در طی حدود 6 ماه 100,000 برنامه به آن افزوده شده است. در سال گذشته لیست برنامه‌های ویندوز و ویندوز فون 94 درصد رشد داشته است. همچنین در طی سال گذشته 50 درصد به تولید کنندگان فعال برنامه‌های این پلت‌فرم افزوده شده است، پس باید منتظر دیدن برنامه‌های جدید بیشتری بر روی ویندوز فون استور باشیم.

Windows Phone Store Apps Count

به گزارش مایکروسافت تا کنون بیش از 4 میلیارد دانلود از طریق ویندوز فون استور انجام پذیرفته که از این میان 2 میلیارد مورد مربوط به دانلود برنامه‌ها و بازی‌ها بوده است. این سرعت زیاد رشد برنامه‌های ویندوز فون استور ادامه پیدا خواهد کرد.

Windows Phone Store Downloads Count

در بازار موبایل، ویندوز فون پس از اپل و اندروید در جایگاه سوم قرار دارد در صورتی که طبق اکثر گزارش‌ها سهم بازار ویندوز فون تنها 3 درصد است. با توجه به وجود بیش از 1.2 میلیون برنامه در اپ‌استور و بیش از 1.3 میلیون برنامه در گوگل‌پلی، مایکروسافت راه درازی را در پیش دارد. هنگام افزوده شدن برنامه‌های جدید به اپ‌استور و گوگل‌پلی معمولاً زمان زیادی می‌برد تا همان برنامه‌ها به ویندوز فون استور راه پیدا کند -- البته اگر راه پیدا کند. این بدان معناست که کاربران ویندوز فون از بسیاری از امکانات محروم هستند.

یکی از اهداف شرکت مایکروسافت ادغام ویندوز استور و ویندوز فون استور و ساخت برنامه‌هایی است که هم در ویندوز و هم در ویندوز فون قابل استفاده باشند. با دستیابی به این هدف، ساخت برنامه‌های جدید همزمان موجب افزایش برنامه‌های در دسترس کاربران ویندوز و ویندوز فون خواهد شد.