عدم لزوم مراجعه به میز پذیرش در هتل‌های هیلتون با استفاده از تکنولوژی‌های همراه

نمایش خبر

تاریخ : 1393/5/9        نویسنده: نعمت الله کمال فر
برچسب‌ها : هیلتون Hilton ، هتل Hotel ، Hilton HHonors

واحد خبر mobile.ir : شرکت Hilton Worldwide قصد دارد تا با یک سرمایه‌گذاری 550 میلیون دلاری در زمینه تکنولوژی‌های همراه، مشتریان خود را از مراجعه به میز پذیرش و کارکنان هتل برای انجام بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با اقامت در هتل از جمله پذیرش، انتخاب اتاق، دریافت کلید، دریافت سرویس‌های جانبی، تحویل کلید، تسویه حساب و ... بی نیاز نموده و بسیاری از این خدمات را از طریق اپلیکیشن خاص خود بر روی دستگاه‌های هوشمند همراه ارائه نماید. این شرکت که مالک و صاحب امتیاز 11 برند معتبر جهانی در زمینه هتل‌داری و حدود 4,200 هتل و اقامتگاه در 91 کشور در سرتاسر جهان است، سعی دارد تا با به روز نگه داشتن خود در زمینه تکنولوژی‌های همراه، فرآیند اقامت در هتل‌های خود را ساده‌تر و جذاب‌تر نموده و بخش عمده‌ای از مشتری‌هایش را که علاقه زیادی به استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود برای انجام امور مختلف دارند، راضی نگه دارد.

شرکت Hilton Worldwide در گذشته با نوآوری‌ها و اقدامات مختلفی در زمینه استفاده از تکنولوژی روز در مجموعه هتل‌های خود، اغلب پیشتاز صنعت هتل‌داری در این زمینه بوده است. این شرکت پنج سال پیش فرآیند پذیرش دیجیتالی را بصورت آزمایشی راه اندازی نموده و در سال 2012 اولین نرم افزار هتل‌داری -- با نام Conrad Concierge -- را که به میهمانان امکان شخصی‌سازی تجربه اقامتشان در هتل را با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌داد، ارائه نمود. Christopher J. Nassetta -- مدیرعامل مجموعۀ هیلتون -- در این زمینه می‌گوید: « نزدیک به یک قرن است که میهمانان ما اطمینان خاطر دارند که ما همواره تجربه‌ای استثنایی را در سرتاسر دنیا برایشان رقم خواهیم زد. این در فرهنگ امروز ارتباطات دیجیتالی بدان معنی خواهد بود که بتوانیم برای آن‌ها امکانات بیشتری را برای انتخاب و کنترل شرایط اقامتشان از طریق تکنولوژی روز فراهم آوریم.»

Hilton HHonors

به گفته مسئولین این شرکت، هم اکنون در آن دسته از هتل‌های هیلتون که واقع در کشور امریکا هستند میهمانان قادرند تا فرآیند پذیرش و تسویه حساب خود را با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود به سادگی و تنها با چند لمس انجام دهند. در آینده نزدیک و تا پایان سال 2014 میهمانان بیش از 4000 هتل این مجموعه در سرتاسر دنیا قادر خواهند بود تا با استفاده از اپلیکیشن این شرکت که با نام Hilton HHonors برای اندروید و iOS موجود است، عملیات پذیرش در هتل مقصد را انجام داده و اتاق مورد علاقه خود را بر روی نقشه دیجیتالی طبقات هتل انتخاب نمایند. جالب‌تر اینکه به تدریج از سال 2015 میهمانان هتل‌های هیلتون قادر خواهند بود تا به جای معطل شدن در لابی هتل به منظور دریافت کلید اتاق خود از میز پذیرش، از گوشی‌های هوشمند خود برای باز کردن قفل اتاقشان استفاده کنند. این قابلیت تا پایان سال 2016 میلادی در تمامی هتل‌های مجموعه هیلتون در سرتاسر دنیا فراهم می‌گردد.

Geraldine Calpin – مدیر کل امور دیجیتال و معاون ارشد شرکت هیلتون – می‌گوید: « ما داده‌ها و بازخورد‌های جمع‌آوری شده از حدود 40 میلیون کاربر عضو HHonors، نظرات میهمانان هتل‌ها، پست‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های بررسی کننده مختلف را تحلیل نموده و به وضوح دریافتیم که میهمانان هتل‌ها خواستار قدرت انتخاب و کنترل بیشتری هستند. نتایج یکی از بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد از میان افرادی که مورد نظرسنجی قرار گرفته اند، 84 درصد از آن‌هایی که برای کسب و کار سفر می‌کنند خواستار این امکان هستند که خود قادر به انتخاب اتاقشان باشند. بنابراین ما امکان این کار را برای میهمانان فراهم می‌آوریم و آن‌ها را قادر می‌سازیم تا علاوه بر انتخاب نوع اتاقشان، موقعیت دقیق آن در هتل و حتی شماره اتاق مورد نظر خود را به راحتی انتخاب نمایند.»

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط واحد خدمات دیجیتالی Hilton Worldwide ، تا پایان سال 2016 میهمانان هتل‌های این مجموعه می‌توانند عملیات رزرواسیون، پذیرش، انتخاب اتاق، ورود و خروج، دریافت خدمات مختلف در مدت اقامت و در نهایت تسویه حساب و تحویل اتاق را بدون حتی یک بار مراجعه به میز پذیرش و انتظار برای دریافت اطلاعات و خدمات انجام دهند.

این فرآیند بدین ترتیب خواهد بود که میهمانان از ساعت 6 صبح روز قبل از زمان اقامت خود قادر خواهند بود تا با استفاده از گوشی هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر شخصی خود و با ورود به حساب کاربری‌شان در اپلیکیشن Hilton HHonors، عملیات پذیرش را انجام داده و اتاق مورد نظر خود را از طریق نقشه‌های طبقاتی هتل و یا لیست اتاق‌های موجود انتخاب نمایند. همچنین برای کمک به کاربر در انتخاب، تصاویری از اتاق نیز برای او مهیا خواهد بود. لابی دیجیتالی اپلیکیشن HHonors بصورت بلادرنگ به‌روزرسانی گردیده و لذا دیگر نیازی نخواهد بود تا میهمانان برای تخصیص اتاق تا زمان حضور فیزیکی‌شان در لابی هتل منتظر بمانند.

Hilton Digital Lobby

تصویر بالا: اینفوگرافیک دیجیتال لابی

پس از انتخاب اتاق، میهمانان می‌توانند برای شخصی‌سازی شرایط اقامتشان، امکانات و سرویس‌های مورد نظر خود را مشخص نموده و وسایل رفاهی مورد علاقه خود را سفارش دهند تا پیش از رسیدنشان در اتاق انتخاب شده قرار داده شود. با رسیدن به هتل محل اقامت، مسافر قادر خواهد بود تا بدون توقف در لابی هتل، به اتاق مذکور مراجعه و با استفاده از گوشی هوشمند خود قفل آن را باز نموده و وارد شود. در نهایت هنگام ترک هتل نیز میهمانان امکان این را خواهند داشت تا عملیات تسویه حساب را بدون مراجعه به میز پذیرش انجام داده و صورت‌حساب مربوطه را از طریق پست الکترونیکی خود دریافت نمایند.

در حالی که مسئولین مربوطه در شرکت هیلتون اطلاعات فنی مشخصی را در خصوص چگونگی استفاده از گوشی‌های هوشمند به عنوان کلید ورود و خروج به اتاق‌های هتل ارائه ننموده‌اند، مدیر عامل هیلتون در این خصوص اشاره می‌کند که: «ما در سال‌های اخیر راهکارهای متعددی را برای تحقق این ایده بررسی و آزمایش نموده و در حال توسعه یک تکنولوژی اختصاصی برای این منظور هستیم که از یک سو برای میهمانانمان ایمن و قابل اطمینان بوده و از سوی دیگر راه‌اندازی و اجرای آن برای هتل‌ها مقرون به صرفه باشد.» او همچنین می‌افزاید: « بخش عمده هزینه‌های مربوط به پیاده‌سازی این تکنولوژی موبایل را شرکت هیلتون متقبل شده و مالکین هتل‌های تحت لیسانس این شرکت با صرف هزینه‌ای نسبتا اندک می‌توانند از این تکنولوژی جدید موبایل بهره گیرند.»

منبع : Hilton Worldwide


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا