مدیر فروش یک سازنده ساعت‌های لوکس سوئیسی به استخدام اپل در آمد

نمایش خبر

تاریخ : 1393/4/18        نویسنده: نعمت الله کمال فر
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، تگ هویر Tag Heuer ، پاتریک پرونیاکس Patrick Pruniaux ، آی واچ iWatch ، پوشیدنی Wearable ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir :  شرکت اپل اخیرا به صورتی مخفیانه مدیر فروش برند لوکس ساعت سوئیسی با نام TAG Heuer را مجاب به اخذ قرارداد با این شرکت نموده و برای کمک به برنامه بازاریابی و فروش ساعت هوشمند خود به خدمت گرفته است. بنا به اعلام TAG Heuer، آقای Patrick Pruniaux مدیر فروشی که حدود 7 سال با این برند مشغول همکاری بوده، دوشنبه هفته گذشته این شرکت را برای ملحق شدن به اپل ترک نموده است. برند TAG Heuer به همراه Zenith و Hublot سه برند ساعت‌های سوئیسی متعلق به گروه فرانسوی LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) هستند که در زمینه برندهای معتبر مُد و لوازم لوکس فعالیت دارد.

آقای Jean-Claude Biver -- مدیر بخش برندهای ساعت LVMH -- که به نظر می‌رسد یکی از نیروهای با استعداد و کلیدی خود را به شکل ناخوشایندی از دست داده باشد، در گفتگو با شبکه CNBC می‌گوید: «مدیر فروش TAG Heuer هفته گذشته از ما جدا شد تا به منظور عرضه iWatch به شرکت اپل بپیوندد.». او همچنین اشاره می‌کند که این شغل جدید فرصت خوبی برای این نیروی مستعد محسوب گردیده و به همین خاطر برای کارمند سابق خود خوشحال است. او همچنین می‌افزاید: «اگر او به جای اپل به شرکتی ملحق می‌گردید که رقیب مستقیم ما محسوب شود، احساس می‌نمودم مورد خیانت قرار گرفته‌ام. اما با رفتن او به اپل، فکر میکنم که این شغل جدید تجربه بسیار خوبی برایش خواهد بود.»

Patrick Pruniaux

تصویر بالا: آقای Patrick Pruniaux که به تازگی به استخدام اپل درآمده است

ماریو ارتلی(Mario Ortelli) محقق و تحلیل‌گر موسسه Bernstein در زمینه کالاهای لوکس طی گفتگو با CNBC می‌گوید: «اقدامات اپل برای استخدام متخصصین ساعت‌های سوئیسی، تلاشی‌ست به منظور اینکه ساعت هوشمند خود را به عنوان محصولی “Swiss made” به بازار معرفی کند، لقبی که در زمینه ساعت‌های مچی مترادف با کیفیت است.». او همچنین اضافه می‌کند که: «مطمئنا اپل در حال تلاش برای برقراری ارتباط و جلب نظر سازندگان ساعت‌های سوئیسی‌ست، اما سوئیسی‌ها علاقه چندانی به همکاری با این شرکت در ساخت دستگاهی همچون آیفون ندارند. چرا که آیفون در کالیفرنیا طراحی شده و در چین ساخته می‌شود و آن‌ها نمی‌خواهند با این کار از ارزش و اعتبار نام سوئیس بکاهند.»

Tag Heuer

اپل در یک سال گذشته اقدام به جذب تعدادی دیگر از افراد موفق در عرصه مد و کالاهای لوکس نیز نموده است. از آن جمله می‌توان به مدیر اجرایی سابق شرکت Burberry اشاره نمود که در اردیبهشت ماه به عنوان مدیر خرده فروشی و فروش آنلاین اپل آغاز به کار نموده، و یا Paul Deneve مدیر سابق Yves Saint Laurent -- برند معروف فرانسوی در زمینه مد و لوازم آرایشی -- که سال گذشته برای کار بر روی پروژه‌های ویژه اپل به خدمت گرفته شد.

انتظار می‌رود که شرکت اپل ساعت هوشمند خود را با نام iWatch در اواخر سال جاری به بازار عرضه نماید. به این ترتیب این شرکت بیش از پیش به بازار مُد و کالاهای لوکس نزدیک گردیده و با عرضه ساعت هوشمند خود به عنوان یک پوشیدنی لوکس، رسما هجوم خود را به این بازار آغاز خواهد نمود. البته اپل در این راه تنها نبوده و رقبایی مهم همچون سامسونگ، گوگل و حتی مایکروسافت را نیز پیش رو خواهد داشت. به ویژه شرکت گوگل که مدتهاست در حال کار بر روی عینک هوشمند خود بوده و اخیرا نسخه ویژه سیستم‌عامل اندروید را نیز با نام Android Wear برای ساعت‌های هوشمند معرفی نمود. بر این اساس به نظر می‌رسد که با اشباع تدریجی بازار گوشی‌های هوشمند و احتمال کم رنگ شدن جذابیت‌های آن برای خریداران، بزرگان عرصه کامپیوتر و دستگاه‌های هوشمند حرکتی همه جانبه را آغاز نموده اند تا با تبدیل کامپیوترها به پوشیدنی‌هایی جذاب و مبتنی بر مُد، آنها را همچون گوشی‌های هوشمند به وسایلی ضروری و همگانی بدل نمایند.

iWatch - آی واچ

با توجه به سابقه اپل در ورود موفق به بازار محصولات جدید، برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با عرضۀ iWatch، یک موفقیت کلیدی دیگر برای این شرکت رقم خواهد خورد. اما مساله اینجاست که آیا واقعا یک شرکت فعال در زمینه کامپیوتر و تکنولوژی می‌تواند با موفقیت به دنیای مُد وارد شود؟ با توجه به دقت و حساسیت اپل در زمینه طراحی ظاهری محصولاتش و به موجب آن اعتباری که در این زمینه بین خریداران کسب نموده است، به نظر می‌رسد که اگر شرکتی قادر به این کار باشد، آن احتمالا اپل خواهد بود.

منبع : CNBC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا