MWC 2014: معرفی سامسونگ گلکسی اس 5 - مجهز به اسکنر اثر انگشت و شمارنده ضربان قلب

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1392/12/9
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، اندروید Android ، کیت کت KitKat ، Samsung Galaxy S5 ، Samsung Galaxy S5 octa core ، Samsung Galaxy S5 Duos ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : بالاخره پس از هیاهوی بسیار و گمانه زنی های گوناگون در مورد نسل پنجم اسمارت فون های Galaxy S سامسونگ، این کمپانی در مراسم UNPACKED 2014 خود از پرچمدار جدیدش -- Galaxy S5 -- رونمایی کرد و خط میان واقعیت و شایعات را -- که این بار چندان کمرنگ هم نبود -- ترسیم نمود.

بر خلاف سال گذشته که سامسونگ شهر نیویورک را برای رونمایی از Galaxy S4 انتخاب کرده بود ()، اینبار غول فناوری کره بزرگترین رویداد موبایلی سال را برای معرفی محصولات جدید خود برگزید و در روز نخست برگزاری کنگره جهانی موبایل 2014 (MWC 2014) در بارسلون اسپانیا اسمارت فون شاخص Galaxy S5 را همراه با سه ساعت هوشمند Gear 2 ،Gear Feat و Gear 2 Neo رسماً معرفی کرد.

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

بنا به گفته JK Shin -- رئیس بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات موبایل سامسونگ -- این کمپانی در طراحی S5 تمرکز خود را بر آنچه برای کاربران بیشترین اهمیت را دارد قرار داده.

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

Galaxy S5 به دوربینی پیشرفته، ارتباطات شبکه ای سریع، ویژگی های امنیتی جدید -- نظیر اسکنر اثر انگشت --، ابزارهای مرتبط با سلامتی و تناسب اندام -- نظیر حسگر ضربان قلب و نسخه جدید برنامه S Health -- و پردازنده ای سریعتر از نسخه های پیشین مجهز است و با دارا بودن استاندارد IP67 در مقابل آب و گرد و خاک مقاوم است. با همه این اوصاف پیشرفت این محصول نسبت به نسل قبلی را می توان پیشرفتی متداول و خطی دانست، نه یک تحول بزرگ.

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

در طراحی ظاهری Galaxy S5 نیز تحول شگرفی را شاهد نیستیم و شاید تفاوت ظاهری S4 و S3 را بتوان بیش از تفاوت ظاهری S5 و S4 قلمداد کرد. بر خلاف برخی شایعات پیشین در مورد فلزی بودن بدنه S5، معرفی این محصول نشان داد که سامسونگ به روش قبلی خود یعنی استفاده از بدنه ای پلاستیکی پایبند است. بی شک به کار گیری پلاستیک علاوه بر کاهش هزینه موجب سبکی محصول شده و تعویض بخش پشتی گوشی را با هزینه ای کم میسر می سازد. با وجود این مزایا، جنس پلاستیکی بدنه قاعدتاً نمی تواند آندسته از کاربرانی را که به دنبال محصولی با بدنه ای فلزی یا مجهز به شیشه در پشت و رو هستند راضی کند و در نتیجه آنها را به سمت برندهایی نظیر اپل، سونی و اچ تی سی سوق خواهد داد. از این رو شایعات در مورد اینکه سامسونگ در آینده اسمارت فونی دیگر یا نسخه ای خاص از S5 را با بدنه ای فلزی روانه بازار خواهد کرد هنوز هم به گوش می رسد.

شاید محسوس ترین تغییر ظاهری در جلوی S5 پس از روشن شدن آن به چشم بخورد و آن چیزی نیست جز تصویر پس زمینه جدید! به جز تغییراتی ظریف -- نظیر قدری انحنای بیشتر در کلید Home -- شاهد تغییر فیزیکی چندانی در بخش جلویی گوشی نیستیم. اما در پشت گوشی داستان قدری متفاوت است و قاب پشتی S5 نسبت به S4 تفاوت نسبتا محسوسی کرده و شبکه ای از حفره های کوچک در آن به چشم می خورد علاوه بر این حسگر شمارنده ضربان قلب نیز که در ادامه به آن اشاره خواهد شد به بخش پشتی اضافه شده.

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

ابعاد بدنه S5 برابر 142x72.5x8.1 میلی متر است که نسبت به S4 به میزان 5.4 میلی متر در طول و 2.7 میلی متر در عرض بزرگتر بوده و 0.2 میلی مترضخامت بیشتری دارد. این گوشی با داشتن وزنی 145 گرمی نیز 15 گرم سنگین تر از S4 است. هرچند بزرگتر بودن صفحه نمایش، استفاده از باتری پر ظرفیت تر و قطعات سخت افزاری بهبود یافته به خوبی توجیه کنند ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر است، اما به نظر نمی رسد که این گوشی بتواند انتظار برخی از طرفداران سامسونگ را که منتظر عرضه گوشی جدیدی حتی خوش دست تر از نسل قبلی بودند در مورد وزن و ابعاد برآورده سازد.

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

گوشی S5 دارای استاندارد IP67 است و این بدان معناست که در مقابل گرد و خاک مقاوم بوده (حتی مقاوم تر از Xperia Z2 سونی) و در مقابل آب نیز تا حدی مقاوم است (البته کمتر از Z2). بر خلاف Z2 که امکان تحمل ماندن در زیر آب را در عمق حداکثر 1.5 متری و به مدت نیم ساعت داراست، S5 تنها در مقابل آب مقاوم است اما نمی توان آنرا به صورت ممتد در زیر آب نگاه داشت و بهتر است از فروبردن آن در آب خودداری شود، چرا که این گوشی Water Resist است و Waterproof نیست.

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

Galaxy S5 به یک صفحه نمایش Super AMOLED با قطر 5.1 اینچ (0.1 اینچ بزرگتر از صفحه نمایش S4) و با رزولوشن 1920x1080 مجهز است که در مقایسه با S4 به دلیل برخورداری از ابعاد بزرگتر و یکسان بودن رزولوشن، تراکم پیکسلی کمتری دارد (432 پیکسل بر اینچ در مقابل 441 پیکسل بر اینچ.)

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

گوشی S5 از چیپ ست MSM8974AC Snapdragon 801 کوالکام مشتمل بر پردازنده چهار هسته ای 2.5 گیگاهرتزی Krait 400 و واحد پردازش گرافیکی Adreno 330 بهره می گیرد. البته نسخه 8 هسته ای گلکسی اس 5 نیز که از چیپ ست Exynos 5 Octa 5422 مشتمل بر 4 هسته 1.9 گیگا هرتزی Cortex A15 و 4 هسته 1.3 گیگاهرتزی Cortex A7 و واحد پردازش گرافیکی Mali-T626 Mp6 استفاده می کند برای برخی از بازارها در نظر گرفته شده است. 2 گیگابایت حافظه RAM و دو پیکر بندی حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. تا 128 گیگابایت افزایش حافظه با کمک گرفتن از کارت حافظه microSD نیز میسر خواهد بود.

سامسونگ تصویر برداری در S5 را نسبت به نسل قبلی ارتقاء داده و از یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی (3 مگاپیکسل افزایش رزولوشن نسبت به S4) با قابلیت فیلمبرداری 2160p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و یا 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه در این گوشی استفاده نموده است. بنا به گفته سامسونگ دوربین S5 با مجهز بودن به Phase Detection Autofocus که در دوربین های DSLR شاهد آن هستیم و برای نخستین بار در یک اسمارت فون به کار گرفته شده قادر به فوکوس خودکار تنها در زمان 0.3 ثانیه است و از این لحاظ سریعترین دوربین به کار گرفته شده در گوشی های موبایل محسوب می شود. قابلیت فوکوس انتخابی (Selective Focus) نیز که پیش از این در اسمارت فونی نظیر Lumia 1020 مشابه آن را دیده ایم کاربر را قادر می سازد تا پس از برداشتن عکس بر روی یک سوژه خاص فوکوس کرده و پس زمینه را تار نماید. به این ترتیب خلق جلوه عمق میدان (DOF) به سادگی میسر خواهد بود. از سوی دیگر مجهز بودن به HDR (دامنه داینامیک بالا) پیشرفته، امکان تصویربرداری مناسب را در صحنه هایی که گستره نوری وسیعی دارند (تاریکی و روشنایی زیاد در کنار هم) فراهم می آورد و موجب وضوح تصویر حتی در مناطق سایه می شود.

یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی نیز با قابلیت فیلمبرداری 1080p برای مکالمات تصویری و عکس برداری از خود بر روی S5 تعبیه شده است. امکان Dual Video Call هم کاربر را قادر است می سازد تا آنچه را می بیند از طریق دوربین پشتی گوشی به طرف دیگر مکالمه نمایش دهد.

پرچمدار جدید سامسونگ به نسخه 4.4.2 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به کیت کت -- مجهز است و سامسونگ نسخه جدیدی از واسط کاربری TouchWiz خود را بر روی آن نصب کرده. هرچند شایعاتی مبنی بر تغییرات بنیادین در TouchWiz به گوش می رسید اما سامسونگ به برخی تغییرات کوچک و جسته گریخته اکتفا نموده که بنا به گفته برخی کارشناسان شاید دلیل این کار را بتوان در تفاهم این کمپانی با گوگل مبنی بر دور نشدن اساسی از اندروید اصلی جستجو کرد. از میان تغییرات اعمال شده می توان به تغییر منوی ستینگ (استفاده از یک منوی اسکرولی با آیکون های دایره ای همراه با زیر-بخش های قابل بسته شدن به جای تقسیم تنظیمات به چهار Tab)، تغییرات در برخی منوهای دیگر، آیکون های جدید در پنل نوتیفیکیشن و پیش نمایش صفحات خانگی به صورت پنل ها (به جای گرید) هنگام پینچ کردن در یک صفحه خانگی اشاره نمود. Samsung Hub ظاهراً به Samsung apps و WatchOn به SmartRemote تغییر نام داده اند و برنامه های S Note ،S Planner ،S Voice و برنامه امنیتی Knox نیز همچنان بر روی دستگاه وجود دارند. مد جدیدی نیز برای کودکان (Kid's Mode) در نظر گرفته شده که می توان برنامه هایی را که مناسب کودکان است انتخاب نموده و دسترسی محدود آنها به گوشی را فراهم کرد.

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

نسخه 3.0 برنامه S Health به صورت پیش فرض بر روی گوشی Galaxy S5 نصب شده و کاربر می تواند از قابلیت های این برنامه برای بهبود سلامتی و تناسب اندام خود بهره گیرد. ابزارهایی نظیر قدم شمار و حسگر شمارنده ضربان قلب نیز که برای نخستین بار در یک گوشی موبایل به کار گرفته شده مکمل امکانات S Health خواهد بود. حسگر شمارنده ضربان قلب در پشت گوشی در کنار فلش دوربین قرار گرفته و کاربر به سادگی می تواند با اجرای برنامه S Health و درخواست شمارش ضربان، انگشت اشاره خود را بر حسگر قرار دهد و روشن شدن ناحیه به رنگ قرمز نشان دهنده فعال شدن سیستم شمارش خواهد بود.

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

علاوه بر امکان جفت نمودن Galaxy S5 با نسل جدید ساعت های هوشمند Gear و بهره گیری از راهنمایی های بلادرنگ تناسب اندام برای کاربر میسر است.

Samsung Galaxy S5 - سامسونگ گلکسی اس 5

سامسونگ با پیروی از محصولاتی نظیر iPhone 5S اپل، One Max اچ تی سی و Atrix 4G موتورولا گوشی Galaxy S5 را به اسکنر اثر انگشت مجهز نموده و از این ویژگی می توان برای آلاک نمودن دستگاه و پرداخت از طریق موبایل استفاده نمود. این اسکنر در بالای کلید Home در دل صفحه تعبیه شده و کاربر می توان با کشیدن انگشت خود از روی صفحه نمایش به سمت پائین و روی کلید Home از آن استفاده نمائید.

همچنین همکاری سامسونگ و PayPal امکان تصدیق پرداخت از طریق تشخیص اثر انگشت را در برنامه PayPal برای کاربر فراهم می آورد.

سامسونگ مدعیست که گوشی Galaxy S5 در زمینه ارتباطات LTE و کارآیی ارتباط وای فای پیشرفته ترین اسمارت فون کنونی است. پشتیبانی از نسل پنجم Wi-Fi 802.11ac و 2X2 MIMO و نیز پشتیبانی از گستره وسیعی از فرکانس های LTE با استاندارد LTE Category 4 از ویژگی های این گوشی است. علاوه بر این کاربرانی که به دنبال دستیابی به حداکثر سرعت دانلود هستند می توانند از ویژگی Download Booster این گوشی استفاده نمایند. این ویژگی با بهره گیری همزمان از LTE و وای فای، سرعت ارتباطات داده ای را افزایش می دهد. پشتیبانی از بلوتوث 4.0، یو اس بی 3.0 و ارتباطات نزدیک برد (NFC) مکمل ویژگی های ارتباطی Galaxy S5 است.

Glaxy S5 به یک باتری با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت (200 میلی آمپر ساعت بیش از S4) مجهز است که طبق گفته سامسونگ 390 ساعت زمان استند بای، 21 ساعت زمان مکالمه، 10 ساعت مرور وب و یا 12 ساعت مشاهده ویدیو را با یک بار شارژ کامل میسر می سازد.

سامسونگ مد کاری ویژه ای تحت عنوان Ultra Power Saving Mode را برای کارکرد S5 در نظر گرفته که صفحه نمایش را به حالت سیاه و سفید درآورده و برای کمینه نمودن میزان مصرف باتری، تمامی برنامه های غیر ضروری را متوقف می کند.

Samsung Galaxy S5 قرار است که در روز 11 آوریل 2014 (22 فروردین 1393) در بیش از 150 کشور به بازار عرضه شود. چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و طلایی برای این گوشی در نظر گرفته شده که البته ممکن است تمامی رنگ ها در تمامی بازارها عرضه نگردد.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی اس 5 و سامسونگ گلکسی اس 5 دوآس در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy S5 به بازار ایران راه یافته.

گوشی سامسونگ Galaxy S5 Duos نیز در بازار ایران موجود است.

شما می توانید با مراجعه به صفحات فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S5 و فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S5 Duos از قیمت عرضه این گوشی ها در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.