MWC 2014: پیش درآمدی بر کنگره جهانی موبایل 2014

نمایش خبر

تاریخ : 1392/12/4
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC)

واحد خبر mobile.ir : شاید شنیدن نام شهر زیبا و مدیترانه ای بارسلون -- دومین شهر بزرگ اسپانیا -- بیش از هر چیز یادآور تیم فوتبال رؤیایی این شهر باشد، اما سالهاست نام این شهر به بزرگترین رویداد جهان موبایل نیز گره خورده. امسال نیز مطابق رسم هر ساله، برگزاری کنگره جهانی موبایل در بارسلون ده ها هزار تن از شیفتگان فناوری را به مرکز کاتولونیا خواهد کشید.

این رویداد همچون سال پیش در Fia Gran Via برگزار خواهد شد و روزهای 24 تا 27 فوریه 2014 (5 تا 8 اسفند 1392) برای آن در نظر گرفته شده است. در سال 2013 تعداد 72,500 بازدیدکننده در کنگره جهانی موبایل حضور یافتند و 3,400 رسانه به پوشش خبری آن پرداختند.

MWC 2013

تصویر بالا: Fira Gran Via بارسلون - مکان برگزاری کنگره جهانی موبایل

به نظر می رسد که رویداد امسال گسترده تر از سال های گذشته خواهد بود و در این کنگره نه تنها شاهد معرفی موبایل ها و تبلت های جدید خواهیم بود بلکه با رونق گیری بازار گجت های پوشیدنی، فناوری های ارتباطی مرتبط با خودروها، خانه های هوشمند و آنچه تحت عنوان "اینترنت اشیاء" (internet of things) از آن یاد می شود باید منتظر حضور داغ کمپانی های گوناگون با محصولاتی متنوع و جذاب باشیم.

این رویداد بزرگ دنیای فناوری از بخش های گوناگونی تشکیل شده که از آن میان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنفرانسی با حضور بسیاری از افراد نخبه و سرشناس همراه با سخنرانی های کلیدی که قطعاً در آن تحلیل هایی از آخرین فناوری ها و پیش بینی هایی در مورد آینده دنیای فناوری ارائه خواهد شد. مارک زاکربرگ -- مؤسس و مدیر عامل فیس بوک -- و ویرجینیا رومتی -- مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره IBM -- نخستین سخنرانان کنفرانس امسال خواهند بود و بی تردید سخنرانی Jan Koum -- از مؤسسین و مدیر عامل WhatsApp -- نیز توجه بسیاری را به خود جذب خواهد کرد، چرا که تنها چند روز از اعلام تفاهم فیس بوک و WhatsApp برای تملک این کمپانی 55 نفره به مبلغ بسیار سنگین 19 میلیارد توسط فیس بوک دلار می گذرد.

MWC 2014

  • نمایشگاهی با حضور نزدیک به 1,700 شرکت که در آن محصولات و فناوری های گوناگون و جدیدی به نمایش گذاشته می شود.
  • App Planet که امسال پنجمین سال برگزاری آن است و همچون سال های گذشته دست اندرکاران نرم افزارهای موبایل محصولات خود را در آن معرفی کرده و فرصت می یابند تا ارتباطات خود با یکدیگر و سرمایه گذاران و کمپانی های گوناگون را گسترش دهند.
  • mPowered Industries که امسال برای نخستین بار به برنامه کنگره جهانی موبایل اضافه شده و از کنفرانس ها و برنامه های نمایشگاهی ویژه ای در ارتباط با سازمان ها و صنایع گوناگون که به نوعی از فناوری های موبایل بهره می برند تشکیل شده است. افراد صاحب نامی از سازمان بهداشت جهانی (WHO)، والمارت، کوالکام، IBM، ویزا، سیسکو، ماریوت و ... سخنرانی های کلیدی این بخش را بر عهده دارند.

MWC 2014

  • Global Mobile Awards که با قدری تغییر نسبت به سال های گذشته رقابت در آن جریان خواهد داشت. 8 بخش زیر که تمامی آنها به غیر از دسته آخر زیر شاخه های متعددی نیز دارند برای این رقابت ها درنظر گرفته شده است.
    1. جوایز زندگی متصل
    2. بهترین سرویس های موبایل
    3. توسعه اجتماعی و اقتصادی
    4. اپ های سال
    5. بهترین گوشی ها و دستگاه های موبایل
    6. بهترین فناوری موبایل
    7. جوایز دولتی پیشرفت موبایل
    8. دستاورد برجسته

MWC 2014

مطابق معمول برخی از کمپانی ها در روزهای قبل از آغاز رسمی کنگره شروع به معرفی محصولات جدید خود نموده اند و شایعات گوناگونی از محصولات جدید دیگر کمپانی ها نیز به گوش می رسد. تعدادی از مطرح ترین کمپانی های شرکت کننده در این کنگره عبارتند از: IBM، اینتل، AMD، کوالکام، NVIDIA، نوکیا، سامسونگ، سونی، ال جی، HP، اچ تی سی، هواوی، ایسوس، ایسر، لنوو، ZTE، آلکاتل و فایرفاکس.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا