ابزار اندرویدی گم‌شده خود را با این اپلیکیشن گوگل پیدا کنید

نمایش خبر

تاریخ : 1392/9/22
برچسب‌ها : اندروید Android ، اندروید دیوایس منیجر Android Device Manager ، گوگل Google

واحد خبر mobile.ir : گم‌شدن تلفن همراه از آن دسته اتفاقات ناخوشایندی است که ممکن است برای همه ما رخ دهد و دردسرهای زیادی برایمان ایجاد نماید. طبیعی است که پس از گم‌شدن تلفن همراه، خیلی دوست داریم که دوباره آن را پیدا کنیم؛ بنابراین اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که از یک خط دیگر با تلفن خود تماس می‌گیریم تا شاید صدای زنگ تلفن گم‌شده‌مان را بشنویم و دنیا به کاممان شیرین شود! اما وقتی چند ساعت بگذرد و تلفن خود را پیدا نکنیم، به این فکر می‌افتیم که ای‌کاش می‌توانستیم بفهمیم تلفن همراهمان الآن کجاست و اگر اطلاعات خصوصی مهمی بر روی آن داشته باشیم، حتی به پاک‌کردن این اطلاعات بدون پیداشدن تلفن همراه خود نیز راضی می‌شویم.

شرکت اپل مدت‌هاست که با ارائه اپلیکیشن “Find My iPhone” امکان جستجو برای یافتن آی‌فون‌های گم‌شده (و همچنین سایر ابزارهای اپلی همچون آی‌پدها و آی‌مک‌ها و ...) را برای کاربران خود فراهم کرده است اما تا ماه آگوست سال 2013 چنین امکانی از سوی گوگل برای دارندگان ابزارهای اندرویدی ارائه نشده نبود.

در ماه آگوست، شرکت گوگل سرویس تحت وبی را با نام "Android Device Manager" برای این منظور ایجاد کرد و امکان استفاده از آن را برای گوشی‌ها و تبلت‌هایی که از اندروید نسخه 2.2 به بالا استفاده می‌کنند، از طریق به‌روزرسانی اپلیکیشن "Google Play Services" به صورت خودکار فراهم نمود. بنابراین، کاربرانی که دستگاه‌های اندرویدی داشتند با ورود به وب‌سایت مربوط به این سرویس می‌توانستند علاوه بر ردیابی دستگاه اندرویدی گم‌شده‌ی خود بر روی نقشه گوگل، از طریق اینترنت و از راه دور بر روی آن قفل گذاشته یا در صورت لزوم، با قابلیت "Factory Reset" تمام اطلاعات شخصی خود را از روی آن پاک کنند؛ البته به شرطی که دستگاه اندرویدی‌شان، پس از گم‌شدن حداقل یک بار به اینترنت متصل می‌شد.

Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر

اگرچه ارائه این سرویس بسیار کاربردی از سوی گوگل، پاسخ مناسبی به تقاضای دارندگان ابزارهای اندرویدی محسوب می‌شد اما بسیاری از کاربران انتظار داشتند این امکان به‌صورت یک اپلیکیشنِ قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه نیز ارائه شود. به همین دلیل، شرکت گوگل پس از 4 ماه از ارائه سرویس تحت وب برای ردیابی ابزارهای اندرویدی، اپلیکیشن آن را نیز در فروشگاه گوگل‌پلی در اختیار کاربران گذاشت.

با استفاده از اپلیکیشن "Android Device Manager" می‌توانید مکان نسبتاً دقیق هر دستگاه اندرویدی را که به اکانت گوگل شما متصل شده است (در محدوده‌ای به شعاع 23 متر) بر روی نقشه گوگل پیدا کرده و متوجه شوید که دستگاه شما آخرین بار در چه زمانی و در کدام نقطه از این کره خاکی به اینترنت متصل شده است. همچنین در صورت نیاز می‌توانید زنگ تلفن یا تبلت اندرویدی خود را به صدا در آورید (حتی اگر در حالت بدون صدا (Silent) قرار داشته باشد) یا بر روی آن رمز بگذارید یا تنظیمات دستگاه را به حالت اولیه کارخانه (Factory Reset) بازنشانی کنید.

Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر   Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر

Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر

البته کاربران برای استفاده از اپلیکیشن "Android Device Manager" لازم است بیش از یک ابزار اندرویدی داشته باشند؛ چون هنگامی که یک دستگاه اندرویدی گم شود، برای یافتن آن توسط اپلیکیشن فوق باید جستجو را از روی یک ابزار اندرویدی دیگر انجام دهیم. به همین دلیل به نظر می‌رسد سرویس اینترنتی که از قبل هم ارائه شده‌بود کارآمدتر باشد.

اگر شما هم نگران گم شدن تلفن همراه اندرویدی و افشا شدن اطلاعات خصوصی خود هستید یا اگر از آن دسته افرادی هستید که گم‌کردن تلفن همراه به عادت همیشگی شما تبدیل شده است و هر روز صبح قبل از رفتن به دانشگاه یا محل کار باید تمام خانه را برای پیدا کردن تلفن همراه خود که در حالت بی‌صدا قرار دارد جست‌وجو کنید، برای استفاده از امکان ردیابی ابزارهای اندرویدی توسط وب‌سرویس یا اپلیکیشن ارائه شده توسط گوگل، لازم است چند اقدام را انجام دهید:

1. اپلیکیشن "Google Play Services" را بر روی ابزار اندرویدی خود نصب کرده و یا از بهروز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

2. "Google Settings" را در دستگاه اندرویدی خود اجرا کرده و در انتهای لیست، گزینه "Android Device Manager" را لمس کنید.

Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر

3. گزینه‌های "Remotely locate this device" و "Allow remote lock and Factory Reset" را فعال کنید.

Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر

حال با مراجعه به وب‌سرویس مربوطه یا اجرای اپلیکیشن Android Device Manager بر روی یک دستگاه اندرویدی دیگر، می‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات این سرویس استفاده کنید. البته باز هم به این نکته اشاره می‌کنیم که برای استفاده از این سرویس و اطلاع از مکان گوشی اندرویدی خود لازم است تلفن شما پس از گم شدن روشن بوده و حداقل یک بار به اینترنت متصل شود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا