معرفی نکسوس 5 - محصول مشترک گوگل و ال جی مبتنی بر اندروید 4.4

نمایش خبر

تاریخ : 1392/8/10
برچسب‌ها : کیت کت KitKat ، اندروید Android ، گوگل Google ، LG Nexus 5 ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : کمپانی گوگل در آخرین روز از ماه اکتبر 2013 -- درست همزمان با برگزاری جشن هالووین در برخی کشورهای غربی -- از محصول جدید خود با نام نکسوس 5 که بار دیگر با همکاری با کمپانی ال جی ساخته شده رسماً رونمایی نمود. ظاهراً موفقیت چشمگیر نکسوس 4 در بازار و رضایت گوگل از تعامل با ال جی از عوامل مهم انتخاب دوباره این کمپانی کره ای توسط گوگل بوده است.

Sundar Pichai -- نائب رئیس گوگل در حوزه اندروید، کروم و اپلیکیشن ها -- با ابراز خشنودی از همکاری با ال جی در ساخت گوشی نکسوس 5 اظهار داشت: «گوگل نکسوس 5 باریکترین و سریعترین نکسوس فون تا این زمان است و با مجهز بودن به اندروید 4.4 -- ملقب به کیت کت -- آخرین نوآوری های این پلتفرم را در دستان کاربران قرار می دهد.»

LG Google Nexus 5 - ال جی گوگل نکسوس 5

نظر دکتر Jong seok Park -- رئیس و مدیر عامل ارتباطات موبایل ال جی الکترونیکس -- نیز در مورد گوشی نکسوس 5 این چنین است: «ال جی مفتخر است که بار دیگر با گوگل همکاری می کند تا سریعترین و قدرتمندترین نکسوس فون تا به امروز را توسعه دهد. نکسوس 5 کارآیی فوق العاده ای را در قالب طراحی مدرن ارائه می دهد و نشان دهنده سطحی از نوآوری است که با همکاری دو کمپانی بزرگ در کاری مشترک می تواند به منصه ظهور رسد.»

LG Google Nexus 5 - ال جی گوگل نکسوس 5

نکسوس 5 نخستین گوشی مجهز به نسخه 4.4 سیستم عامل اندروید -- ملقب به کیت کت -- است و از تمامی مزایای این نسخه -- منجمله امکان آغاز نمودن جستجوی صوتی با گفتن "OK Google" در صفحه اصلی و برخورداری از مد immersive برای مطالعه، دیدن فیلم و بازی کردن به صورت تمام صفحه -- بهره می برد (برای اطلاع از ویژگی های بهبود یافته و جدید کیت کت به اینجا مراجعه نمائید.)

این اسمارت فون از طراحی ظاهری ساده و شکیلی برخوردار است که جلوه مناسبی به صفحه نمایش 4.95 اینچی HD IPS Plus آن می دهد. صفحه نمایش نکسوس 5 از رزولوشن فول اچ دی (1080x1920 پیکسل) برخوردار است و با توجه به قطر 4.95 اینچی آن به تراکم 445 پیکسل در اینچ دست می یابد. استفاده از Corning Gorilla Galss 3 نیز تضمینی برای محافظت این صفحه نمایش در برابر خط و خش خواهد بود.

نکسوس 5 در مقایسه با گوشی نکسوس 4 از 4 میلیمتر ارتفاع بیشتر و 0.5 میلیمتر عرض بیشتر برخوردار است که با توجه به 0.25 اینچ قطر بیشتر صفحه نمایش طبیعی است، اما در عوض 0.5 میلیمتر از ضخامت گوشی کاسته شده که البته هنوز هم 0.7 میلیمتر ضخیم تر از گلکسی اس 4 سامسونگ است.

LG Google Nexus 5 - ال جی گوگل نکسوس 5

دوربین 8 مگاپیکسلی نکسوس 5 از فناوری تثبیت تصویر به صورت اپتیکال (OIS) مشابه با آنچه ال جی در دوربین 13 مگاپیکسلی گوشی G2 خود از آن استفاده کرده بهره می برد. طبق گفته ال جی دوربین نکسوس 5 از کارآیی خوبی در محیط های تاریک برخوردار است. همچنین با مجهز بودن به برنامه Photo Sphere گرفتن مجموعه متوالی از عکس ها و تبدیل آنها به پانورامای 360 درجه به راحتی امکان پذیر است. با استفاده از مد بهبود یافته +HDR نیز گوشی نکسوس 5 قادر است تا با گرفتن چندین عکس (با exposure های گوناگون و اطلاعات رنگی متفاوت) به صورت هوشمند آنها را با یکدیگر ترکیب کرده و عکسی که بهتر از تمامی عکس های اولیه است را از تلفیق عکس های اصلی ایجاد کند.

LG Google Nexus 5 - ال جی گوگل نکسوس 5

امکان فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز برای دوربین نکسوس 5 در نظر گرفته شده و یک دوربین ثانویه 1.3 مگاپیکسلی نیز برای مکالمات تصویری بر روی گوشی تعبیه شده است.

نکسوس 5 از چیپ ست Snapdragon 800 کوالکام مشتمل بر 4 هسته پردازشی 2.3 گیگاهرتزی Krait 400 همراه با واحد پردازش گرافیکی Adreno 330 بهره برده و به 2 گیگابایت RAM مجهز است. دو پیکربندی حافظه 16 و 32 گیگابایتی برای این گوشی در نظر گرفته شده و این گوشی نیز همانند نکسوس 4 فاقد اسلاتی برای افزودن حافظه است.

نکسوس 5 به باطری 2,300 میلی آمپر ساعتی -- با ظرفیتی پائینتر نسبت به تعدادی از گوشی های 5 اینچی مطرح -- مجهز است. البته قابلیت شارژ شدن به صورت وایرلس نیز که برای این گوشی در نظر گرفته شده مزیتی نسبی برای این گوشی به شمار می رود.

فهرست جامعی از گزینه های ارتباطی منجمله 3G پنج بانده، 4G LTE، وای فای، بلوتوث نسخه 4.0، وای فای، A-GPS و GLONASS و نیز ارتباطات نزدیک برد (NFC) برای محصول مشترک جدید گوگل و ال جی در نظر گرفته شده است.

LG Google Nexus 5 - ال جی گوگل نکسوس 5

گوگل از همان روز معرفی نکسوس 5 این گوشی را برای فروش در فروشگاه Google Play در آمریکا عرضه نمود که البته تنها ساعاتی پس از عرضه، موجودی نسخه 16 گیگابایتی موقتاً به اتمام رسید و نسخه 32 گیگابایتی نیز با تأخیر در ارسال مواجه شد که به زودی این کاستی ها برطرف می شود. قیمت نسخه 16 گیگابایتی نکسوس 5 به صورت آنلاک شده 349 دلار و قیمت نسخه 32 گیگابایتی این گوشی 399 دلار تعیین شده است.

نکسوس 5 در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه می شود و کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن در صف مقدم عرضه این گوشی و فروش آنلاین آن قرار دارند. از اواسط نوامبر (اواخر آبان، اوایل آذر) نیز عرضه نکسوس 5 به صورت آفلاین در اروپا، آمریکای مرکزی/جنوبی، آسیا، کشورهای مشترک المنافع و خاورمیانه آغاز خواهد شد.

قاب هایی هم در چهار رنگ مشکی، خاکستری، قرمز و زرد به قیمت 34.99 دلار برای این گوشی در فروشگاه Google Play عرضه شده است.

LG Google Nexus 5 - ال جی گوگل نکسوس 5


به روزرسانی - قیمت ال جی نکسوس 5 در بازار ایران

گوشی ال جی Nexus 5 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی ال جی Nexus 5 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا